Annons

Nikon d700?

Produkter
(logga in för att koppla)
jag håller med dig i princip men nikon kräver stora batteriet av

en anledning. vore intressant med mer input

Skall jag vara ärlig så tror jag faktiskt det så gott som uteslutande är en"premiumavgift".

Om en 700 i standardutförande haft samma prestanda och samma bildbehandlingskedja som d3 så hade det inte sålts många d3.

Visserligen så får af-motorn mer effekt med det stora batteriet, men hur många kör med skruvfokusgluggar?
Nej, spänningsmatningen till objektiven höjs inte med det stora batteriet.

Skall jag vara ärlig så tror jag faktiskt det så gott som uteslutande är en"premiumavgift".

Om en 700 i standardutförande haft samma prestanda och samma bildbehandlingskedja som d3 så hade det inte sålts många d3.

Visserligen så får af-motorn mer effekt med det stora batteriet, men hur många kör med skruvfokusgluggar?
Nej, spänningsmatningen till objektiven höjs inte med det stora batteriet.
Effekten ökar då möjligt strömuttag är större.

D700

Annonserna innhåller ju säljarens önskepris. Du skall såklart pruta.

Japp, det är jag med på, men jag kan tycka att om man dom endast ligger 3000 under nypris så blir mitt bud som är hälften av nypriset genast ett "skambud"?

Jag ska göra ett försök i a f ;)

Det är en himla trevlig kamera så...

/MVH

Japp, det är jag med på, men jag kan tycka att om man dom endast ligger 3000 under nypris så blir mitt bud som är hälften av nypriset genast ett "skambud"?

/MVH

Släpper man en fräsch D700 för halva nypriset är man inte riktigt frisk eller har för mycket pengar. Priset är vad det faktiskt går att sälja för och det är garanterat mer än så.

/MVH

Köp min :) mkt bra skick, batterigrepp, 2x32GB, 1,5år köpt på kameradoktorn

Så du påstår att objektiven inte får full strömstyrka utan batterigrepp? Eller hur menar du?

Det är tillbehören TO-2 (brödrost) och CM-1 (kaffebryggare) som kräver hög maxeffekt för att fungera optimalt. Jag har hört att det även kommer en PM-4 (pizzaugn) till D800 för den hungrige fotografen i fält. :)

Så du påstår att objektiven inte får full strömstyrka utan batterigrepp? Eller hur menar du?

Nej. Jag menar tvärtom att objektiven INTE kan ta ut högre effekt trots batterigrepp. Däremot så får husets fokusmotor högre spänning när grepp/Stort batteri är monterat.

Nej. Jag menar tvärtom att objektiven INTE kan ta ut högre effekt trots batterigrepp. Däremot så får husets fokusmotor högre spänning när grepp/Stort batteri är monterat.
Jag kan inte tänka mig att objektivet skulle begränsa sitt eget effektuttag ur kameran. Det verkar inte logiskt att betala för den elektroiken.

Ok, nu pratar vi inte affektionsvärde här ;)

Min är inte till salu så jag förstår inte varför jag skulle prata affektionsvärde. Ditt förslag om halva nypriset blir ~8500:-, vilket ärligt talat snarast är i nivå med bedragare som letar efter nästa offer. Tur kan man ju ha, men att mena att detta skulle vara ett realistiskt etablerat marknadspris är inte rimligt. I sinom tid kommer priset givetvis att hamna där och lägre än så, men än är vi inte där.

Senast ändrad:
Min är inte till salu så jag förstår inte varför jag skulle prata affektionsvärde. Ditt förslag om halva nypriset blir ~8500:-, vilket ärligt talat snarast är i nivå med bedragare som letar efter nästa offer. Tur kan man ju ha, men att mena att detta skulle vara ett realistiskt etablerat marknadspris är inte rimligt. I sinom tid kommer priset givetvis att hamna där och lägre än så, men än är vi inte där.

Sorry, by bad.
Menade "ursprungspris", dvs vad det kostade när modellen introducerades.
Inte ens jag är så pass enfaldig så att jag tror att jag ska få en D700 för 8500 ;)
/MVH

Jag kan inte tänka mig att objektivet skulle begränsa sitt eget effektuttag ur kameran. Det verkar inte logiskt att betala för den elektroiken.

Kortslut Vcc i huset till jord och kolla själv. Jag har för mig att det är 2A som är max. Ja, jag kortslöt av misstag när jag labbade. Ja, det var flera år sen :)

Jag tycler tvärtom att det är helt logiskt att ha skyddskretsar i gränssnitt på utrustning som kan bytas av slutanvändare.

Glöm inte att det inte alls krävs det stora batteriet från D3 för att skrämma upp en D700 i 8 bps. Går alldeles utmärkt med 8 st NiMh celler oxå. Två nackdelar dock. Max 1000-1200 bilder på en laddning järmfört med det dubbla med D3 batteriet samt att kameran blir tyngre med 8 NiMh celler än batteriet från D3. Ställ det mot kostnaden. Jag hade laddaren hemma och köpte endast 8 AA celler för 150 kr eller så. Funkar kalas

update. Ytterligare en nackdel finns. Batteriindikatorn fungerar inte. Den visar fullt länge för att sedan tokdyka när det roliga tar slut.

När det gäller kamerans uppträdande så känns den rappare i allt med rätt batterier. Även AF. Dock har Nikon vid flera tillfällen uppgivit att det inte sker några andra saker med kameran än att 5 bps blir 8 med rätt batterier. Dock känns den som sagt rappare. Vet inte som det sitter i psyket eller om man bara blir lurad av den klart snabbare matningen

Så just din kamera går i 8bps men dina kompisars går i 6bps? Trots att du inte har det starka batteriet?

När kameran var ny så tycktes batteriet överladdas eller nåt då 8 bps bara uppnåddes vid fulladdat batteri för att senare sjunka i fart. Men nu brakar min D700 på i toppfart med samtliga batterier (tre st) tills de är tomma.

Jag påtalade detta "problem" för Nikons servicekille som i stort sett bara gratulerade...

Allstå, inte 3 st samtidigt naturligtvis.

/K

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar