Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Nikon D700 (officiell tråd)
- Trådstartare elmfeldt
- Start datum
Artificiell
Aktiv medlem
Inte en dag för tidigt! En sån ska jag rulla in, tillsammans med ett par fasta och små gluggar
U
U
hpz
Aktiv medlem
Om man ser det så att man får D3 sensor och bildprestanda likvärdigt D3 så är det i sig ett argument för mig att byta upp mig, men att man får exakt samma AF, trevligt...som jag förstår det så det jag tappar är 5% sökare, lite bps och slutarlivslängd och dubbla kortplatser?
Kan man ju leva med när man får samma bild / AF som D3 och vinner storlek, vikt och sensorrengöring, för det har väl inte D3? Denna med 50 1.4 och 85 1.4 skulle ju vara mumma...hmmm, oj, det blev ingen semester
Kan man ju leva med när man får samma bild / AF som D3 och vinner storlek, vikt och sensorrengöring, för det har väl inte D3? Denna med 50 1.4 och 85 1.4 skulle ju vara mumma...hmmm, oj, det blev ingen semester
johan.morck
Aktiv medlem
Här är en film där en fransk Nikonkille presenterar D700. Bland annat ser man att man har en annan lösning på luckan för minneskortet (som jag minns den på D70): http://www.youtube.com/watch?v=CeQA3fVZpfY
Ja, en D700 kanske det blir trots allt. Jag har länge suktat efter en kamera med stor sensor och D3 har både varit för dyr och en aning för stor för mig. Det känns som att kameraväskan och de äldre gluggen väntat länge nog nu
Fullstora bilder från Nikon: http://imaging.nikon.com/products/imaging/lineup/digitalcamera/slr/d700/sample.htm
Ja, en D700 kanske det blir trots allt. Jag har länge suktat efter en kamera med stor sensor och D3 har både varit för dyr och en aning för stor för mig. Det känns som att kameraväskan och de äldre gluggen väntat länge nog nu
Fullstora bilder från Nikon: http://imaging.nikon.com/products/imaging/lineup/digitalcamera/slr/d700/sample.htm
JohanAxelsson
Aktiv medlem
Den och 14-24:at är min nya dröm
johan.morck
Aktiv medlem
1. Varför har man inte samma (D700 har 95% och D3 100%) "täckning" i sökaren? Är det en teknisk begränsning eller bara en differentiering av de större Pro-husen?
2. Hur står sig vädertätningen i förhålande till D3 och D300. Bland annat har den nya CF-luckan en annan lösning som ite direkt ser särkilt tätad ut.
2. Hur står sig vädertätningen i förhålande till D3 och D300. Bland annat har den nya CF-luckan en annan lösning som ite direkt ser särkilt tätad ut.
johan.morck skrev:
1. Varför har man inte samma (D700 har 95% och D3 100%) "täckning" i sökaren? Är det en teknisk begränsning eller bara en differentiering av de större Pro-husen?
Lasse svarar: "Det beror på dammreduceringsgrejjen. Den tar lite plats".
johan.morck
Aktiv medlem
Objektivfrågor blir ju lätt tjatiga, särkilt när det är annat som diskuteras. Men eftersom D700 nu kommer känns det naturligt att 24-120 uppdateras eller ersätts men något bättre. Det vore ju trexligt att kunna smälla på ett VR-objektiv på ett hus med FX, ungefär som 24-105/4 IS på Canon 5D.
Vad är det i D3s mjukvaran som förändrats iom uppdateringen? Är det också någon som är en sorts justering till den i D700? Är det bara små finesser eller något annat som har med bildfilerna att göra?
Vad är det i D3s mjukvaran som förändrats iom uppdateringen? Är det också någon som är en sorts justering till den i D700? Är det bara små finesser eller något annat som har med bildfilerna att göra?
jdandanell
Aktiv medlem
Kan du flika in en OT till?elmfeldt skrev:
(OT: Det skall komma en ny firmware till D3 idag, enligt Lasse)
Kommer det någon ny firmware till D300 som tar bort begränsningen i AutoISO i A-läget?