Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon D70 vs Canon EOS 10D

Produkter
(logga in för att koppla)

D4nn3

Aktiv medlem
Hej!

Jag skall lägga min digitala kompaktkamera åt sidan och köpa en systemkamera istället.
Nu står jag i valet och kvalet att välja mellan Nikon D70 eller Canon EOS 10D... Prisklassen fär båda är vad jag är beredd att betala men vilken borde jag välja? Behöver verkligen tips och råd!

Hejsan

Kolla in vs - sektionen så hittar du massor av information och argument om varför du ska välja den ena eller den andra.

Oavsett vilken du väljer kommer du inte att bli besviken. Bägge har sina fördelar respektive nackdelar. Det du främst skall koncentrera dig på är vilken typ av fotograf du är, om du har objektiv från en specifikt märke sedan innan, vad du vill göra i framtiden m.m.

Lycka till!

Tack för svaren! Jag visste inte om denna "vs" sektion. Här fanns det ju en hel del att läsa och det verkar som D70 blir den jag kommer att köpa :)

Du kommer att bli mycket nöjd om du väljer D70:n.

Sen så kommer du att våndas över alla ev brister den har...(så som alla DLSR har) Och noja över det....men så är det. Har själv en D70 och är mer än nöjd!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar