Hört talas om framtid? Nu har jag dålig koll på fattningarna på nikons optik då jag själv använder canon, men om det stämmer att de har ändrat fattningen så att deras äldre optik inte fungerar på de nyare kamerorna så har dom ju gjort en ordentligt dum tabbe. Men som sagt, framtid.
Vadå framtid?? Där finns ingen af stabiliserad optik knappt bakåt i tid..Du påstod ju man skulle köpa för det finns så mycket beg.. Så detta argument du uppgav var ju enbart en myt om begmarknad och inget annat för en köpare av en D60...
och det nya växer sakta.. Men är fortfarande inte bra... Sök med Af samt stabilisering...
Även Canons oerhörda objektivöverlägsenhet urtunnas rätt tydligt då man skall ha optik med stabilisering beg.Men Canons begutbud med stabilisering är bättre än Nikons trotts allt...
Asså.. varför inte välja "krigen" där man har något att kriga med.. Något som kan konkurera med mer än ett märkesnamn..
Nikons startseriekameror är helt enkelt långt ifrån bästa valet en nybörjare kan välja..
Däremot då man kommer uppåt till D90 med den hyfsade prisättningen den fått så... Men handen på hjärtat allihopa.. var ärliga i alla fall en enda sekund här...
D60 skulle aldrig aldrig aldrig ALDRIG någonsin en Nikonmäniska eller Canonmäniska råda någon köpa om den hetat Sony D60... Jag hävdar garanterat.. ALDRIG.....
Den som är riktigt ärligt kan nog i det ljuset i alla fall känna inombord att man är of line här.. För skulle man råda till inköp av en Sony D60 så vore det solklart så att varenda en skulle skrika ut Sony A300 i varenda tipstopic.. För så överlägsen är faktiskt en A300 med det pris funktion växtkraft den har mot en model Sony D60....
men nu heter den inte Sony D60. Utan Nikon D60... Då så är det skillnad...
jaja.. jag skiter egentligen i om folk vill handla handikappade kamerahus med inte ett smack bättre prestanda utan snarare tvärt om bara för dom har en poppis märkesnamn...
men hoppas folk väljer sina sambos o fruar män utifrån andra kriterier än namnet...Samt att kompisarna som ger sina polare tips och sådant runt den "nya" inte enbart bortser rätt stora fel och brister för den nya har "rätt namn"...trotts dom innerst inne vet att den där andra vore klart bättre för polaren... men.. Den heter ju fel..
Mvh
Tobbe.