Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Nikon D60-köp
- Trådstartare jakk89
- Start datum
Nazar
Aktiv medlem
Skillnaden med VR-objektivet är att du kan ta fotografier vid svagare belysning. Dvs kameran kan fota med längre slutartider UTAN att bilderna blir oskarpa.
Så, svaret på din fråga. Vem som helst kan se när en bild är oskarp! Sen är det upp till dig att avgöra vilka miljöer du fotograferar i. Fotograferar du endast i fullt dagsljus, så rekommenderas objektivet utan VR.
VR handlar egentligen inte om objektivets kvallité, utan om vilka slutartider det kan arbeta vid utan att du behöver stativ (eller blixt).
Så, svaret på din fråga. Vem som helst kan se när en bild är oskarp! Sen är det upp till dig att avgöra vilka miljöer du fotograferar i. Fotograferar du endast i fullt dagsljus, så rekommenderas objektivet utan VR.
VR handlar egentligen inte om objektivets kvallité, utan om vilka slutartider det kan arbeta vid utan att du behöver stativ (eller blixt).
jakk89
Ny medlem
Jag vet ju inte hur stor prisskillnaden är, men VR är mycket användbart -- inte minst för en relativ nybörjare.
Jo kan förstå det... Skillnaden är ju relativt stor, D60 utan VR-objektiv går ju på runt 4000:-, medans den med VR går på lite mer än 5000:-.
jakk89
Ny medlem
När det gäller FULLT dagsljus, känner jag att jag inte kan svara på frågan riktigt. Har svårt att avgöra var gränsen går. Har själv ett objektiv med IS (Canons variant). Slår alltid på IS när jag fotar inomhus.
Okej. Jag får se hur jag gör, kanske köper den utan VR och så får jag väl helt enkelt se om jag har ont av det eller vad man ska säga.
I annat fall är det väl inte mycket annat att göra än att köpa ett nytt objektiv, med VR då. Man kommer väl ändå vilja ha ett nytt senare ändå!