Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

nikon d50?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag vill visa att oavsett kamera så är skillnaderna små. Här kan var och en ta ner bilderna. Jämföra själva
Testsens intentioner var att få fram resultat hur tre olika kameror visar samma motiv. Vill man ha en kamera som har från början en bra framräknad bild, samt har ett bra objektiv så verkar d50 lovande.
Sedan är det upp till var och en att dra sina egna slutsatser.

Mikael

Senast ändrad:
Hur orka ni hålla på?

Det är klart att en hög upplösning är önskvärd, likväl som ett skarp objektiv, ett brett dynamiskt omfång m.m.

Men nu är det ju så att i alla fall jag inte har tänkt byta system, det skulle både bli för dyrt och för jobbigt. Förmodligen hade jag fabblat bort hur många ögonblick som helst innan jag vant mig vid ett annat system...

Väntar med spänning på en efterföljare till D70s:en, med just högre upplösning, under tiden kanske jag köper mig en D50, vem vet?

Ha´t!
Andreas

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar