Annons

Nikon D4 och D400 i Augusti...

Produkter
(logga in för att koppla)
Verkar ju mest vara ett resonemang om produktcykler. Jag tror inte Nikon är riktigt så förutsägbara.

Jag har väntat på D800 i två år snart...... :-(
Jag tror de har något problem med efterföljaren, kanske för att de byter teknik.....

... och en ersättare till D700 först 2012?

Då var rykteskarusellen igång igen, men lite roligt är det ändå :).

http://nikonrumors.com/2011/06/27/n...ugust-d700-replacement-still-in-the-air.aspx/

Läs min tråd här:

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=135054

Det har varit känt sedan länge att D4 och D400 kommer i höst. Frågan är när leverans kan ske, de exakta specifikationerna samt vilka objektiv som samtidigt lanseras.

Förväntat är också en uppdatering av Capture NX till version 3.

Jag funderar på vad de skall göra när de kommer ikapp de gamla modellbeteckningarna...
D300 -> D400 -> D500 -> D600 -> ....? Vad skall den heta?? D700 kan man ju knappast återanvända...
Bara en fundering...

Jag funderar på vad de skall göra när de kommer ikapp de gamla modellbeteckningarna...
D300 -> D400 -> D500 -> D600 -> ....? Vad skall den heta?? D700 kan man ju knappast återanvända...
Bara en fundering...

Eller så ska den heta D9000 > D9100 > D9200 osv

En fundering är om D400:an kommer att ha fx- eller dx-sensor? D300:an kom innan det fanns en D90 eller en D700. Den fyllde då en nisch som proffsig dx-kamera. Nu finns D7000 och D700 och frågan är om det finns en marknad för en D400 med dx-sensor? Är det inte uppdateringen av D700 som alla fotografer med proffsambitioner nu går och suktar efter? Har tiden sprungit ifrån dx som proffsformat?

D400 med fx blir ju en D800. Ja jag tror absolut dx har en marknad. Jag föredrar tex att min 7d inte är ff och finns säkert gott om nikonister som håller med.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja, wi-fi är faktiskt en av de få saker jag saknar på en systemkamera. Att även peta in Bluetooth vore inte fel heller för att kunna tanka över enskilda bilder för mail osv.

Varför BT när man har Wifi? ett 802.11n kort i kameran borde de väl kunna peta in, så kopplar man bara ihop datorn med kameran

... och en ersättare till D700 först 2012?

Då var rykteskarusellen igång igen, men lite roligt är det ändå :).

http://nikonrumors.com/2011/06/27/n...ugust-d700-replacement-still-in-the-air.aspx/

Hm.. ärligt talat så känns det ganska ointressant i dessa spegellösa tider.. Undrar allt hur det kommer gå för Nicanon de närmsta åren eftersom de vägrar hänga med i utvecklingen.. Nåja, bryr mig inte så mycket längre, har ändå snart gått tillbaka helt till analogt..

Hm.. ärligt talat så känns det ganska ointressant i dessa spegellösa tider.. Undrar allt hur det kommer gå för Nicanon de närmsta åren eftersom de vägrar hänga med i utvecklingen.. Nåja, bryr mig inte så mycket längre, har ändå snart gått tillbaka helt till analogt..

Du börjar med att dissa Canon och Nikon för att de inte satsar på nya spegellösa hus och sen säger du att det spelar ingen roll för du är ändå på väg mot analoga hållet.

Lite spretigt...

Du ser inget problem med de spegellösa kamerorna?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar