Teodorian
Aktiv medlem
En gång Nikon D3 alltid Nikon D3?
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1021&message=27411696
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1021&message=27411696
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Självklart anser jag det, annars hade jag inte köpt den.macrobild skrev:
Jag har en fråga till Tore mfl, är d3 så mycket bättre än d300 så det rättfärdigar prisskillnaden ?
macrobild skrev:
Jag har en fråga till Tore mfl, är d3 så mycket bättre än d300 så det rättfärdigar prisskillnaden ?
Det är väl precis det den är?Teodorian skrev:
För proffs är väl merkostnaden inte så avgörande om den går att tjäna in.
PMD skrev:
Det är väl precis det den är?
Dvs om man precis kan tjäna in merkostnaden jämnt upp så är den förstås inte så avgörande, men om man kan tjäna mer pengar med den dyrare kameran så är det väl en helt avgörande fördel för den?
-CL- skrev:
Vad jobbigt att behöva argumentera, för de val man gör i livet. Det finns alltid andra som gör bättre val......
Tänk om vi skulle skänka 10% av våra kameraväskors värde, till svältande eller sjuka istället.
Eller vänta... fick lite kreativa ideer precis!
Skulle väl vara en ide att låta oss
fotograferande, skänka bilder till en "ny" bildbyrå.
En bildbyrå där intäckterna från bildförsäljning går till något bra. Svältande, sjuka eller andra som har det lite sämre än oss.
Tänk om fotosidans medlemmar bidrog med varsin bild.... drygt 100000st. Vilken jäkla bildbyrå, när vi skänkt några bilder var...
Och tänk vad kul för kunderna att handla bilder, när man vet att pengarna kommer till glädje för andra.
Klart att en och annan fotograf kanske blir lite irriterad, men hur irriterande är det inte att gå hungrig hela dagarna, eller lida av någon obotlig sjukdom.....?
Och uppmärksamhet lär siten säkert få första tiden... gratisreklam!
När börjar vi skänka bilder? ;-)
När ska vi börja bry oss om nått viktigt?
macrobild skrev:
Photocon skrev:
Vi lever i Sverige; ett land som numera präglas av egoism och småsinthet. Vi vill ha lägre skatter samtidigt som vi vill att staten ska betala mer av vår egen vård/skola/omsorg etc.
Jag ställer gärna upp, men är skeptisk till uppslutningen (hoppas jag har fel)
Lennart
Danlo skrev:
Felet jag pratade om med bandning i hörnen på mina bilder var inte kamerans fel... Det var klinkers-golvets
Så min D3 funkar prima Nu är det bara dammet jag måste göra något åt...
Förresten, jag har upptäckt att när jag har mitt 50mm Ais objektiv på kameran så exponerar den mycket säkrare på P-läget än på A-läget.. Hur kan det komma sig?
Johan_Hackman skrev:
Finns det någon butik i Stockholm som har D3 i lager?
Johan