Annons

Nikon D3

Produkter
(logga in för att koppla)
cmyk skrev:
JAAAAAAAAAAAAAA, ISO1600 och uppåt är f-n helt jävla oanvändbart på både D2x och D200,
kan du FATTA att det är MIN åsikt,
har du svårt att acceptera att det finns folk med andra kvalitetskrav eller?
Vad fint, kan du hålla det för dig själv istället för att avfärda det som en "ploj" kanske?

Spydigheterna i mina samlade inlägg kommer inte ens i närheten av alla spydigheter du lyckas häva ur dig på dina senaste 2 inlägg. Och bevisligen har ju fått varningar förr för dina otrevliga inlägg. Så är det nån som bråkar så är det du. Bevisligen. Uppenbarligen saknar du vettiga argument och då återstår tydligen bara pajkastning.
Du ber om det. Du är säkert en jättetrevlig snubbe, men jag har som sagt aldrig sett dig skriva något positivt här. Du sitter bara och gömmer dig bakom ditt anonyma nick och sprider massa dynga. Jag står i alla fall för min dynga.

Det finns inga krav på att visa några bilder här så varför skulle jag visa bilder? Jag jobbar professionellt med fotografi så jag har inget behov att få bekräftelse på mina bilder. Mina kunder betalar redan för dom.
För din egen skull menar jag.
 
macrobild skrev:
Sluta att fjolla dig nu Ekelund, Martin har i varje fall ärligheten att säga till att han kan ha fel.

Googlade på dig Ekelund, fick inte en träff, jobbar du som fotograf? Har du samma erfarenhet som Ed Betz 1320000 träffar och som har haft båda systemen och kan därför sannolikt uttala sig i frågan bättre än du kan , dvs vad det innebär i kvalitet att prova på en d3.Även om det bara var jpg

är du totalt förvirrad människa? google-träffar?

jag upplyste bara om att han testat kameran i ca 10 minuter och inte över ISO3200,

jag skiter blankt i hur många goggleträffar människan har eller inte,
 
Makten skrev:
Vad fint, kan du hålla det för dig själv istället för att avfärda det som en "ploj" kanske?

Du ber om det. Du är säkert en jättetrevlig snubbe, men jag har som sagt aldrig sett dig skriva något positivt här. Du sitter bara och gömmer dig bakom ditt anonyma nick och sprider massa dynga. Jag står i alla fall för min dynga.


För din egen skull menar jag.

Hålla för mig själv? E du fotosidans egen åsiktspolis eller? Du är verkligen en totalt absurd människa. Flytta till Kina du får säkert jobb som censor.

Jag har skrivit massor av positivt om S5 t ex..
;)

Du står inte FÖR din egen dynga, du står I den,
antagligen är du väl helt omtöcknad av stanken.
Därav dina totalt förvirrade inlägg.
 
Ekelund säger tidigare
Bara fört fram en åsikt om att ett boost-läge på två ISO-steg över en kameras normala ISO-omfång, sannolikt, utifrån nuvarande kunskap och empiri av existerande DSLR:r som finns att tillgå idag, håller en avsevärt lägre kvalitet än vad jag är intresserad.

Men då Ekelund så kan det mycket väl vara så att Nikon har med nya kameran hastigt vandrat in i en ny generation av cmos, med förbättringar som du inte känner till.
SÅ Ekelund-är det inte bättre vi får testa kameran , innan du spekulerar brallan av dig med stöd av möjligen gammal sensorteknologi,och vad du inte känner till om D3 vad det gäller bla utformning av nya microlinser, intern på sensorn brusreducering mm.

Mikael
 
macrobild skrev:
Ekelund säger tidigare
Bara fört fram en åsikt om att ett boost-läge på två ISO-steg över en kameras normala ISO-omfång, sannolikt, utifrån nuvarande kunskap och empiri av existerande DSLR:r som finns att tillgå idag, håller en avsevärt lägre kvalitet än vad jag är intresserad.

Men då Ekelund så kan det mycket väl vara så att Nikon har med nya kameran hastigt vandrat in i en ny generation av cmos, med förbättringar som du inte känner till.
SÅ Ekelund-är det inte bättre vi får testa kameran , innan du spekulerar brallan av dig med stöd av möjligen gammal sensorteknologi,och vad du inte känner till om D3 vad det gäller bla utformning av nya microlinser, intern på sensorn brusreducering mm.

Mikael

ytterligare en åsiktspolis,
som dessutom inte kan stava,
Eklund heter jag,

håll du ordning på dina åsikter så håller jag ordning på mina,
 
cmyk skrev:
ytterligare en åsiktspolis,
som dessutom inte kan stava,
Eklund heter jag,

håll du ordning på dina åsikter så håller jag ordning på mina,

Jag tror vi kan vara överens om att det är dig jag menar -eller hur.Jag tror även övriga förstår, trots felstavningen
Ber om ursäkt för felstavningen-rätt skall vara rätt.
Mikael
 
cmyk skrev:
ojoj, du kan name-droppa du,

Jag ber ödmjukast att få citera den välkände herr "Ed Betz":

"I was allowed to shoot with one for a bit and I have a few comments."

Sannerligen ett genomarbetat test,

men han e ju känd...ja jo, visst,

Höga iso då, nån mer info där:

Nix, han tog inga visst inga bilder på över ISO3200.

men han e ju känd...ja jo, visst,
Och hade du läst det han skrivit på Dpreview, så hade du också vetat att han efter detta, tillsammans med en NPS-representant, var ute en hel dag med D3 + de nya objektiven. Ironiska inlägg är nog effektiva ibland Henrik, men ironi kräver att man har torrt på fötterna...

Och förresten, jag tror Ed Betz skrivit ett svar på Dpreview, riktat speciellt till dig och dina gelikar (notera särskilt skillnaden han gör på "opinion" och "experience"):



Sir,

My "reputation" is established by my years of writing articles, posts, in field testing and as years as a respected professional photojournalist. If you bothered to do a simple search on this site, or google my name, you might begin to learn more about me.

My "reputation" is not determined by what anyone else thinks of my experience or how thier experience differs with mine.

A google search on your name (if that's your name) came up with 2 weeks of posts here on this site.

So, you come here and in two weeks, you question my reputation. Perhaps you have visited the wrong site. This is NOT the Jerry Springer show website. It's a site of digital photographers sharing their experience.

I wonder what exactly you think my agenda is?


Let me state AGAIN, I am a Canon shooter and I have been one for several years. I use my cameras as part of my profession. They are TOOLS.

It boggles my mind that people have become so emotionally attached to their TOOLS.

My comments are my observations, my experience. I do NOT claim that your experience will be the same, nor do I insist that YOU switch cameras. Do what ever you want.

Personal attacks are not welcome on this site.


Opinion, by the way, is something you might have when you LACK experience. I shared my experience. I made my statements BASED on my experience.

Please, tell us all, what exactly is YOUR EXPERIENCE with the D3? Have you used it professionally? Has that work been published? Do you have other experience testing cameras? Have you published articles on the same? Are you name and your observations quoted in other journals, publications and websites?

When determining credibility, one might want to do a little research into the source of a comment. You can do that research about me, others have. Perhaps you should.

Please, tell us all, what is YOUR agenda here? From what do you derive YOUR credibility? Why should the reader discount my words and believe yours?

It's people like you that keep professionals like me away from sites like this. Nobody likes to have their reputation attacked. Few of us are willing to come here and share our experience.

I believe comments like yours will only keep other professionals from sharing their experience with you.

--
Ed Betz
 
Åsiktspoliser??

Blir bara full i skratt. Vi har väl alla vår fulla lagstadgade rätt att ha åsikter och uttrycka dem. Både i mildare och hårdare ordalag.

En tråd blir väl inte sämre för att det hettar till lite ibland och orden blir lite vassare?

Per definition är polis någon som ingriper mot något som är i lag förbjudet och ser till att "förbrytaren" hamnar inför instans som ska utdöma påföljd!

Den enda påföljd man kan få här är mothugg när man uttryckt en åsikt i ett inlägg.

Isåfall är vi ju alla språkpoliser! Och fy f-n vad tråkigt det skulle vara om man inte fick hetsa lite på varandra ibland.

Lennart
 
Förresten! Någon som har en aning om vad som händer med "gamla" D2Xs nu? Den lagerförs på rätt många ställen utan prissänkningar.
 
Enda slutsatsen man kan dra är väl -köp inte en d2x om du inte vill slänga pengar i sjön.
Själv har jag gjort det 67000:- x 2 - men då fanns det inga Nikon alternativ som idag.Förutom att skaffa även en hygglig Canon 5d utrustning med två objektiv vilket var totalt billigare än ett d2x hus.

Mikael
 
macrobild skrev:
Enda slutsatsen man kan dra är väl -köp inte en d2x om du inte vill slänga pengar i sjön.
Själv har jag gjort det 67000:- x 2 - men då fanns det inga Nikon alternativ som idag.Förutom att skaffa även en hygglig Canon 5d utrustning med två objektiv vilket var totalt billigare än ett d2x hus.

Mikael

Jo, där har ju många slantar hamnat. Å andra sidan finns väl fortfarande inte många alternativ idag heller, förutom D200 eftersom D3 och D300 lär vänta på sig ett bra tag om man står bland de fem första i kön på någon av dem.

Lågisobilderna från D2X jämfört med 1DsMkII gjorde ju i alla fall inte bort sig. Har hört att den dock ska brusa åt h-e över iso 800, men inte värre än D200 (har jag fel där?). Har för mig att du, Mikael någonstans i en tråd, som jag inte hittar, hade bildexempel från D2X jämfört med ngn Canonkamera. Tacksam om du kunde erinra dig vilken tråd det var!

Mvh/Lennart
 
Photocon skrev:
Jo, där har ju många slantar hamnat. Å andra sidan finns väl fortfarande inte många alternativ idag heller, förutom D200 eftersom D3 och D300 lär vänta på sig ett bra tag om man står bland de fem första i kön på någon av dem.

Lågisobilderna från D2X jämfört med 1DsMkII gjorde ju i alla fall inte bort sig. Har hört att den dock ska brusa åt h-e över iso 800, men inte värre än D200 (har jag fel där?). Har för mig att du, Mikael någonstans i en tråd, som jag inte hittar, hade bildexempel från D2X jämfört med ngn Canonkamera. Tacksam om du kunde erinra dig vilken tråd det var!

Mvh/Lennart

Det var väl i den gamla men lästa tråden om d2x där båda kamerorna var jämbördiga på 100iso vad det gäller brus/detaljnivå . Dvs 1dsmk2 och d2x. Redan vid 400iso så försämras detaljnivån hos D2x och kunde jämföras med 1dsmk2 på 1600iso.
Vad det gäller brus 800iso och därutöver så är min erfarenhet vid jämförelse att d200 bättre än d2x.
Att d40x är bättre än d200, men ingen är lika bra som bra som exv 30d, 5d och även Fuji S5.
Lägst brus och högst detaljnivå i lågdager har Canon, men inte allt för länge till (spekulation angående nya Nikonkamerorna likt Canon har brusreducering/signalhantering på sensorn och efteråt med sin nya snabba processor, även det likt Canon med en signalutläsning och en med bara brus)

Mikael
 
Senast ändrad:
cmyk skrev:
Hålla för mig själv? E du fotosidans egen åsiktspolis eller? Du är verkligen en totalt absurd människa. Flytta till Kina du får säkert jobb som censor.

Jag har skrivit massor av positivt om S5 t ex..
;)

Du står inte FÖR din egen dynga, du står I den,
antagligen är du väl helt omtöcknad av stanken.
Därav dina totalt förvirrade inlägg.
Jag önskar dig all lycka med din fortsatta fotografering vid ISO 25. Jag tror inte jag har något mer att tillägga. Du får tycka precis vad fan du vill precis som alla andra, och du lär fortsätta att vara rätt ensam om "ploj"-definitionen.
 
Vad tror ni? Om ett eller två år klankar vi ner på D3 och D300. Helt kassa kameror bara för D4 och D400 har släppts. Tar nog många år innan vi är nöjda med våra kameror. Jag har nog inte tagit mer än max 20 bilder över 200 iso med min D2x, så frågan är om det blir ett byte eller inte, det diskuteras ju mest iso och inte det slutliga bildresultatet när bilden har passerat Photoshop
 
inge skrev:
Vad tror ni? Om ett eller två år klankar vi ner på D3 och D300. Helt kassa kameror bara för D4 och D400 har släppts. Tar nog många år innan vi är nöjda med våra kameror. Jag har nog inte tagit mer än max 20 bilder över 200 iso med min D2x, så frågan är om det blir ett byte eller inte, det diskuteras ju mest iso och inte det slutliga bildresultatet när bilden har passerat Photoshop
Troligt. Och lika troligt att de vanliga personangreppen kommer fram, och även det återkommande fenomenet att folk går så hårt ut för det märke de själv köpt bara för att de själva är så otroligt rädda för att ha lagt sina pengar fel och därför vill tvinga andra att tro som dem, och vara ytterst otrevliga mot folk "som inte förstår". Och, det kommer vara precis lika tröttsamt för de som faktiskt bara är intresserade av att veta vad kamerorna i fråga verkligen presterar!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.