cmyk
Aktiv medlem
Makten skrev:
Varför då?
lite svårt att recensera en bok som man inte läst kanske?
fast det händer visst, ibland,
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Makten skrev:
Varför då?
Är det inte just vad du gör när du säger att ISO 25600 är "en ploj"?cmyk skrev:
lite svårt att recensera en bok som man inte läst kanske?
fast det händer visst, ibland,
Clasberg skrev:
Det låter som att du vet att det kommer en D3x. Är det så eller antar du bara?
Varför bör vi vänta för att se vad D3x kommer med? Räcker inte antalet pixlar på D3? Är det bildbyråernas krav som spökar?
Clasberg skrev:
Det låter som att du vet att det kommer en D3x. Är det så eller antar du bara?
Varför bör vi vänta för att se vad D3x kommer med? Räcker inte antalet pixlar på D3? Är det bildbyråernas krav som spökar?
christian_r skrev:
Jag håller med, köptarmen kliar så det skriker.
Jeppe skrev:
Ja, står du inte i kön än, så lär du få vänta
Den ringlar väl sig vid det här laget, fram till sommaren 2008
Jeppe skrev:
Ja, står du inte i kön än, så lär du få vänta
Den ringlar väl sig vid det här laget, fram till sommaren 2008
Dajo skrev:
D3 kön ska enligt uppgift inte vara så värst lång.
Cyberphoto räknade med att alla som beställt (kollade med dom för en vecka sedan drygt) skulle få ur första leveransen.
Ska jag gissa att hela svenska kön är några hundra kameror?
Jag tror att D3 kommer säljas som glass en varm sommardag. Den är verkligen efterlängtad, har drömspecar, inte mycket dyrare än D2Xs var vid sin release. Många som under åren varit trogna Nikon kommer nu gräva djupt ner i byxor och plånböcker för att skaffa sig råd. Största anledningen till att den kommer gå åt, tror jag ligger i att den är så pass mycket bättre än D2Xs i precis allt. Dessutom tycker jag inte priset avskräcker, som i fallet med 1Ds Mark III. Jag tycker dock synd om de som för ca ett år sedan valde att slå till D2Xs när D3 ändå ligger så nära i tiden. jag hade nog blivit lite sur, känt mig blåst på konfekten helt enkelt. Vad gäller den allmänna tillgången så är jag rädd att man här i Sverige kommer få vänta ett tag innan den blir allmänt villebråd. De som står först i köerna kommer säkert få sina rätt snabbt men sen lär det ta minst ett halvår innan proppen går ur.Teodorian skrev:
Låt mig fritt spekulera i att det är i 150 av världens över 200 länder som det finns en faktiskt efterfrågan på D3. Räknar vi med att det i genomsnitt i varje land finns 1000 personer som vill ha kameran så fort som möjligt blir det 150.000 personer. Producerar Nikon 12.000 kameror i månaden tar det ca ett år innan kön är avklarad. Är efterfrågan istället 500 i genomsnitt/land tar det ett halvår. Är efterfrågan bara 200 kameror i snitt/land tar det två och en halv månad (och det är väl vad Nikon hinner producera innan leveransstart i November?). Hur sedan fördelningen sker mellan länder och mellan butiker i varje land är en annan sak.
jorgene skrev:
Scott Kelby har testat D3:
http://www.scottkelby.com/blog/2007/archives/571
..but when I look at images shot at 1600 ISO on the D3, they look images taken on my D2x at 400 ISO. ...
cmyk skrev:
5D på ISO1600 motsvarar väl ungefär vad D2x presterar på ISO400, helt ok med andra ord, men knappast sensationellt,
möjligen för dom som aldrig testat en canonkamera,
Hehe, det här blir nog bra när det är klart, skall du se...cmyk skrev:
5D på ISO1600 motsvarar väl ungefär vad D2x presterar på ISO400, helt ok med andra ord, men knappast sensationellt,
Makten skrev:
Är det inte just vad du gör när du säger att ISO 25600 är "en ploj"?
Ni kastar pil i gummibåt, min herre.
jorgene skrev:
Hehe, det här blir nog bra när det är klart, skall du se...
cmyk skrev:
Du beskyller andra för att dra förhastade slutsatser om en kamera som inte testats. Samtidigt gör du precis samma sak själv. Begåvat.cmyk skrev:
Hur lyckas du med den slutsatsen?
D3 kan mycket väl vara en utmärkt kamera, kanske till och med något bättre än Canon på brusfronten.
Även om ingen har sett några RAW-filer och brusreduceringens effekter på högre ISO vet vi föga om.
Om ISO1600 med D3 ser ut som ISO400 på D2x (se citat ovan) så styrker det bara min teori att ISO25600 inte är nåt annat än en ploj,