Dadigan
Avslutat medlemskap
macrobild skrev:
Själv har jag ingen aning om hur bra eller dålig det ena märket uppträder jämfört med det andra..
Jag har visserligen inte använt MarkIII i någon större utsträckning men jag däremot använt två stycken MarkIIr under flera år och eftersom många verkar tycka att MarkII:an fokuserar bättre än MarkIII:an så får ni ta vad jag tycker för vad det är -personliga åsikter och upplevelser.
Jag tycker att mina D3r har betydligt bättre autofokus än mina MarkIIr någonsin hade. Nu kan jag dessutom lita på fler autofokuspunkter än vad jag gjorde tidigare. När jag plåtar hockey märker jag en klar skillnad mellan de båda kamerorna, D3:an sätter skärpan och det syns att det är skarpt, MarkIIrna satte skärpan efter lite övertalande och det var en aning tveksamt om bilden var riktigt skarp eller inte.
Så för mig är det ovanstående testet en aning obegripligt men jag ifrågasätter också det vettiga i att lägga fokus mitt i ett vitt fält på det sättet, dessutom skriver de ju inte hur de båda kamerorna var inställda.
/Daniel