Det kanske är just det jag vill!!! hahahaha...
Nu har ju jag D3an åxå så förhoppningsvis så kan jag äntligen kanske ta bra bilder också. Men jag är dum i huvudet som inte fattar att jag kunde fått samma kamera i smidigare format för 16.000 kr.
Nää men det är klart som korvspad!
Det skiljer sig ingenting mellan D300an och D3an!
D2x har aldrig varit en bra kamera, hur som helst är den sämre än D300an!
Nyare kamera, jo javist!
Nikon är dumma nog att göra en kamrera som kostar 16.000 kr som är lika bra som en för 48.000kr. Eller att det inte skiljer sig något mellan pro, semipro eller konsument kamera.
Det måste innebära att min 70-200 VR är sämre än 18 - 200 VR eftersom den har mindre vidvinkel. och att min 300 2,8 VR borde kosta 5000kr. Sigmas 300 2,8 är samma sak....
Eller att Nokians 5mp kamera är bäst för den har högst upplösning. En skoda med elhissar är bättre än en BMW utan.....
En mässingsring är bättre än en guldring för att den är lättare.
I D300an så är mjukvaran nyare och i vissa fall bättre än D2x. Det är samma sensor som i D2x. och huset är budget gämfört med D2x. Den har nästan ingenting gemensamt med D3an.
Varför inte bara nöja sig med att D200 ersätts av D300an och D2x ersätts av D3an. Det är ju ganska uppenbart.
Jag skulle utan tvekan lägga 16.000 på en begagnad D2x hellre än en ny D300 för samma pengar!
Men det är jag! Alla väljer ju det dom vill!
Janne B skrev:
Tja Teodor, vill du i hällregn slå ihjäl någon med din kamera och efteråt fotografera liket har du rätt kamra. ;-)
Mvh
JB