Annons

Nikon D200

Produkter
(logga in för att koppla)
Tänkte mig den här inledningstexten:

D200 tävling!

Det här är ingen riktigt tävling utan en gissningslek vi alla Nikonister (naturligtvis får även Canotister, Fujister, Koniklister, mfl vara med) kan roa oss med! Priset blir att vinnaren får rätten att kalla sig Nikonsiare samt uttala de magiska orden "I told you so" (alt. Det var ju det jag sa). Så häng med och skåda in i framtiden. Den som får flest rätt vinner!
 
Skön idé, jag är på! Så får vi lite struktur på våra våta drömmar. Tänk att vinna rätten att säga "Det var ju det jag sa", oj vad gött. Martin Löndahl, Med rätt att dryga sig. Fett. Skapa en ny tråd bara.
 
Calle S skrev:
Kollade med Scandinavian, jag får 4000 pix för bägge mina D100:eek:r med batterigrepp i inbyte.

Utpriset är ca 6000-6500 inkl moms för en av kamerorna om de är i bra skick. bara att räknaut om det inte är bättre med FS eller blocket.!!!!!!!!½priset!!!!!1/3pris !!!!! etc.
Mikael
 
Calle S skrev:
Kollade med Scandinavian, jag får 4000 pix för bägge mina D100:eek:r med batterigrepp i inbyte.
Du undrar man nästan om det verkligen är värt det kontra ha dem som slit och släng kameror tills de verkligen är helt slut. En kanske.
 
Håller med föregående angående slit och släng. Jag tänkte kränga min D70 för någon tusanlapp(bara huset) har egentligen ingen aning vad de ligger på i andrahandsvärde....men för att ta ställning angående det, är jag ju förståss beroende av hurivida D200 kommer fylla mina krav kontra priset(bara hus). Nåja, den som lever får se...


Btw, rolig tävling. =)
 
Ralfg skrev:
Har i dag fått bekräftat att kameran kommer i december. Och jag vet att sensorn kommer ifrån Fuji, och kameran kommer att vara något i ”hästväg” och enligt min källa, slå Canon med tidigare nämnda häst-längder.


Då låter det i princip helt ointressant för vanliga hobby fotografer då.

Nånting i häst väg skulle jag betrakta som en Nikon DSLR hus som hade full formats sensor, lika många bild punkter som Canon 5D & kostade någonstans mellan 15-20,000:- det skulle jag kalla häst väg, det är det ända som skulle få mig att inte byta till Canon 5D på lite längre sikt när priserna sansat sig lite mera.

I nu läget verkar det vara någon form av Nikon F7 i digital format D200, för motsvarande 40-50,000:- ? Men vem vet, kanke blir man positivt överaskad, är det inte dags att subvensionera nya digital hus snart i kriget om kunderna.

Här! Varsågod! Ni får en sprillans D200 för 2000:-, om ni köper ny kring utrustning & optik för 8000:- per år i 3 år!Ni skall även företrädesvis klistra, i kitt paket levererade reklam skyltar med Nikon produkter på bilen istället för "Sänk bensin skatten" :))

Ni får sedan köpa loss kameran för en rimlig summa efter kontrakts tiden, eller byta in den mot ett nytt kontrakt innehållande din nya Digitla dröm DSLR hus starkt subvensionerad även den?
 
Dete har slutat regna nu, ut och fotografera med er istället. Jag kör med D100 och det går fortfarande bra. Någon som har ett D100-hus i felfritt skick så är jag spekulant. Vill ha ett reservhus (som passar i mitt UV-hus för D100).
 
Tyvärr så regnar det forfarande *rejält* här i Gbg.

Så det finns inget annat att göra än att surfa på FS och spekulera i nya Nikon-kameror (för det ska väl vara plural där va, Christer?) :)
 
Här är det fint väder, men måste bränna ned backuper på mina bilder...det tillhör ju fotojobbet...

Mina D100:eek:r blir nog till salu inom kort.
 
Jag tänker nog behålla min D100. Känns som man får så lite pengar för den ändå.

Jag funderar faktiskt på att köpa ett 18-70 att ha till den och ta bort batteripacket. Det skulle göra den bra mycket smidigare att ha med sig än vad det är idag.
 
Gonatt Nikon D200, hello Canon 5D! Jag kan inte förlika mig med Nikons APS sensorerna, Canon leder utvecklingen som det känns, + att dom ebjuder sina kunder flera olika sensor storlekar. Dom måste resonera smart, gamla lojala EF ägare har val möjligheter, värde på ex vis 28-70 2.8 L osv behålls på sikt,

Dom kan ha tot kontroll på marknaden, det är bara att lägga ner APS linjen om FF börjar Dominera, Nikon står där kvar med tummen i r--en
& lär halka efter, nog vet jag att det finns mycket fördelar på sikt med mindre sensorer, men det är inget som tilltalar mig personligen, jag är lika vansinnig varje dag när jag inte kan utnyttja min fina Nikkor 20mm som jag vill.

"Nej tack" jag vill inte köpa en leksaks APS vidvinkle zoom som är underlägsen & kanske lika inaktuell som en analog APS kamera inom en realistisk framtid

På en D5 med adapter är problemet avhjälpt!

TACK CANON!

Snart vill ingen ha fina optik som Nikkor 20-35 2.8ED asph (30-52) på aps kameror

Jag kan anv alla mina gammla Nikkor inklusive icke Ai mod manuella på CANON 5D & får ljus mätning & tidsauto med en adapter från Shiftlenses.com

Det är mera än vad man får på Nikon D50 70 & troligen även D200

Så optiken följer med, & kamerahus byter namn, så får man väl behålla sin D70 för sport bilder & dyl.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.