Paul.r.Lindqvist
Aktiv medlem
Ja
Kul att du är nöjd. .-)
Kul att du är nöjd. .-)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
AndersGbg skrev:
Jag tänker nog behålla min D100. Känns som man får så lite pengar för den ändå.
Jag funderar faktiskt på att köpa ett 18-70 att ha till den och ta bort batteripacket. Det skulle göra den bra mycket smidigare att ha med sig än vad det är idag.
Slowfinger skrev:
Ralph - jag tror att APS size är framtiden. Men vi har facit om fem år.
clindh skrev:
...Egentligen borde sensorer vara runda, så kunde man ha max frihet - tänk er virtuella cropmasker i sökaren - lagras ner i råfilen, så det blir rätt crop vid visning men man kan ångra sig. Ibland kör man stående, ibland liggande, ibland kvadratiskt. Utan att vrida på kameran. Man måste tänka lite framåt i produktutvecklingen, inte bara hänga fast vid hur farfars kamera funkade
Enda fördelen som jag ser det med fullframe är de fina brusegenskaperna på 5D.INJUREDMOOSE skrev:
Gonatt Nikon D200, hello Canon 5D! Jag kan inte förlika mig med Nikons APS sensorerna, Canon leder utvecklingen som det känns, + att dom ebjuder sina kunder flera olika sensor storlekar.
Ingvar skrev:
Now you're talkin'! Äntligen någon som tagit sig ur tvångströjan och kan tänka klart och nytt! Rund sensor där hela cirkeln sparas, kombinerat med digital mask för valfri beskärning är ju ett genidrag - ungefär som att gamla Hasselblad och Rollei kör 6x6 (inte cirkelrunt, men i alla fall) så att man slipper snurra på kameran. ;-)
Norrmännen har nog snurrat till det...AndersGbg skrev:
Detta får bara inte vara sant!
Slowfinger skrev:
Ralph - jag tror att APS size är framtiden. Men vi har facit om fem år. Lycka till med din Canon! Kom bara ihåg att fotografen alltid är viktigare än kameran ;-)