Annons

Nikon D200

Produkter
(logga in för att koppla)
Paul.r.Lindqvist skrev:
Nä gud tror du ?








/P.L

Att du orkar slå i lexikon bara för att bemöta ett ett inlägg...bara det är värt en stjärna i protokollet.

sen att du inte kan uttrycka dig så att folk fattar att du är ironisk (hade inte läst hela tråden) är en sak för sig.ett smiletecken är ett bra tips....
 
Helgesson skrev:
Att du orkar slå i lexikon bara för att bemöta ett ett inlägg...bara det är värt en stjärna i protokollet.

sen att du inte kan uttrycka dig så att folk fattar att du är ironisk (hade inte läst hela tråden) är en sak för sig.ett smiletecken är ett bra tips....



Ja du slapp ju...


ja ett annat bra tips är att läsa hela tråden, då kanske du skulle ha fattat från början (ingen garanti dock)

Såvida du inte vill bli "pen-pals" så tror jag att poletten har trillat ner för de flesta nu...

Jag bugar och bockar för sjärnan. Tycker gott att du kan ge dig själv en, då du enträget vill älta detta vidare.


Ha en bra kväll.

/P.L
 
Senast ändrad:
Asg

Det här var en av de roligaste trådarna jag läst på väldigt länge. Ironi är ju underbart, halva poängen är ju att folk inte ska fatta det för än det är för sent och att de likaledes känner sig som ett dumhuvud och måste älta vidare till döddagar. "Douglas Adams hävdade att ironi är intelligenta människors möjlighet att göra en viktig poäng samtidigt som man har lite kul." Douglas kunde verkligen yttrycka sig!
 
Det verkar inte som Nikon tänker presentera den på Photo Expo i NY.

Ärligt talat, om jag skulle ha varit i köpartagen så skulle jag ha blivit tokig av väntan...

Förresten, är det någon som vet om det var någon sanning bakom fuji-sensor-spekulationen?
 
En jädra tur att man är så förbaskat nöjd med sin D70. Snacka om arbetshäst. Är snart uppe i 20 000 exponeringar och jag gillar bara kameran mer och mer. Den sviker aldrig...
 
Pressinbjudan har gått ut till 1 nov.
Nikon i Stockholm informerar om höstens stora händelse.
Vad får vi veta då. 200D (spekulation)
Mikael
 
Den evigt hoppandes!

Om den inte kostar mycket mer än 20k(bara huset) så uppgraderar jag mig nog...fast det beror självklart på om spekulationerna stämmer eller inte. Hoppas. Hoppas. Hoppas! Men, men tänk om jag blir besviken då måste jag "dras" med min D70 ett tag till ;) hehe näe ärligt talat är jag skitnöjd med min D70, den känns kvalitet och den är kvalitet. Bruset börjar gå mig på nerverna dock, sen är det ju aldrig fel att ha "top of the line"-grejjer. Hoppas bara nikon lyckas charma mig tillräckligt... Egentligen vet ju ingen någonting alls. Eller, har vi någon Nikonanställd här som sitter och monterar hus dagligen, och som kanske vill bjuda på lite info så här några dagar/veckor innan pressrelease? =P
 
Var inne hos en Nikon handlare idag och hörde mig för lite ang. D200. Enligt honom kommer kameran skilja sig en del från ryktesspridningen och inte heta D200. Han trodde på ett pris under 20 000 kr.
 
Gött det med priset iafall. Vad kostade D100 när den kom? 15k? Nåväl, d200 är säkert inte lika grym som ALLA rykten men hoppas något stämmer av vad alla nikonägare vågar slänga ur sig på diverse forum!
 
Jag betalade 27000:- för min D100 från Kameradoktorn. För en massa år sedan. I förra veckan betalde jag 43000:- för D2x.

D100 är väl knappt värd en 5000:- beg?
 
Tur att dom är avskrivna då...

Ska vi gissa priset på D200-huset och se vem som kommer närmast?

Min gissning på riktpris:

17.995 kronor.
 
Tänkte det skulle vara roligare att starta en låtsastävlingstråd där alla får vara med och gissa och drömma sig bort ett litet tag. Tänktemiog följande frågor. Vilka saknas?


1) Kommer kameran att heta D200?
(Ja/Nej)

2) Hur många megapixlar? I fallet med Fuji S3 räknas den som 6.1 mp
(4-5.99/6-7.99/8-9.99/10-11.99/12-13.99/14-16mp)

3)Vem tillverkar sensorn? (Nikon/Sony/Fuji/Canon/Övrig)

4)Kommer det ett eller flera kit-objektiv? (Ja/Nej)

5)Hur stor blir skärmen? 1.5-1.99"/2-2.49"/2.5-2.99"/3-3.49"/3.5-4"

6)Kommer den att ha inbyggt vertikalgrepp? (Ja/Nej)

7)Kommer den att ha inbyggd blixt?
(Ja/Nej)

8)Hur många bilder per sekund i maxupplöst JPG? (1/2/3/4/5/6/7/8/9/10)

9)Hur mycket kommer den att väga?
(400-599g/600-799g/800-999g/1000-1199g/1200-1399g/1400-1600g)

10) Vilket hus kommer den att vara byggd på? (F5/F6/D2x/annat/egen design)

11)Utslagsfråga: Rekommenderat pris i US$


Kom med förslag på fler frågor eller ändringar och sedan startar vi en tråd som utser Årets Nikonsiare!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.