Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Nikkor 18-200 VR
- Trådstartare Mankan G
- Start datum
Hans William
Aktiv medlem
http://www.fotomaster.se/
Har ett ex.
Har ett ex.
MissCat
Aktiv medlem
Tja, mitt bästa råd är att ställa digi kö till att börja med, gärna på flera ställen, bara att avboka eller returnera när du fått napp.
Jag fick mitt ifrån Dustin i fredags och då har jag väntat i fyra månader.
Det finns andra här i forumet som fått vänta 6-7 månader.
Scandinavian Photo fick jag i besked att dom hade redan en rejäl kö...
Men nu är jag "mätt o belåten" ;-D
Vänta på......det är det värt....
Jag fick mitt ifrån Dustin i fredags och då har jag väntat i fyra månader.
Det finns andra här i forumet som fått vänta 6-7 månader.
Scandinavian Photo fick jag i besked att dom hade redan en rejäl kö...
Men nu är jag "mätt o belåten" ;-D
Vänta på......det är det värt....
olindskog
Aktiv medlem
He he
Det här måste vara en av de få områden (och en av de få producenter)inom hemelektronik där kunderna får stå i kö för produkter som sen när de finns väl finns tillgängliga "omgående" ersätts av nya (bättre?) produkter :-(
Jag vet att man i Sverige snällt ska ta av sig hatten och inordna sig i kön men det är nästan så att jag får lust att strunta i att köpa ngn kamera alls. Idioti
MVH
Ola G
Det här måste vara en av de få områden (och en av de få producenter)inom hemelektronik där kunderna får stå i kö för produkter som sen när de finns väl finns tillgängliga "omgående" ersätts av nya (bättre?) produkter :-(
Jag vet att man i Sverige snällt ska ta av sig hatten och inordna sig i kön men det är nästan så att jag får lust att strunta i att köpa ngn kamera alls. Idioti
MVH
Ola G
MissCat
Aktiv medlem
Jag vet P R E C I S hur du känner dig!!!!!
Vi svenskar är ju kända att vara dumma o snälla o vänta o vänta o vänta...........
Dansk Datasalg i danmark har på lager om det kan vara till nytta. Jag var lite på G o köpa där... bra kundservice oxå.
Men visst, det känns sketruttet att inte få tag på det man vill ha i sverige.
Vi svenskar är ju kända att vara dumma o snälla o vänta o vänta o vänta...........
Dansk Datasalg i danmark har på lager om det kan vara till nytta. Jag var lite på G o köpa där... bra kundservice oxå.
Men visst, det känns sketruttet att inte få tag på det man vill ha i sverige.
nifo
Avslutat medlemskap
Är det SÅHÄR lycka känns? =)
Trodde jag visste vad lycka var, men se att så var inte fallet. Var just och köpte det ENDA exemplaret som nya Media Markt hade tagit hem här i Göteborg. Faktum är att jag mest frågade "på skoj", då ett sådant objektiv inte *host* bör finnas inne.
Tro om min förvåning när jag ser det där bakom glaset. Direkt lycka. Tjejen som hjälpte mig först hade nog inte någon större koll (hon lär sig), men tjejen jag hakade på efter mitt köpbeslut var mer än kunnig och hade haft egen verksamhet, fotat för större företag osv. Riktigt trevlig och duktig!
Ibland har man otur (rätt ofta), ibland tur (ibland) och ibland så inträffar det där som man inte tror kan inträffa. Så hände idag. Slantade raskt som attans upp de där 7995:- som Media Markt ville ha! Bra pris också, fick jag en känsla av. Inte dyrkt i alla fall. (har inte sån koll)
30 dagars öppet köp! Hmm..hur ska man nu göra? *Fånig min*. Har bara skjutit ett fåtal bilder, men oj: Vilken känsla! =D
Jätteglad! Ni har något att se fram emot som har beställt. I morgon blir det fota av *L* Ska se om jag hinner, orkar och får tid att testa lite och ev lägga på min hemsida. Inget löfte, men det vore kul!
Hälsningar, Fredrik
Ps. Ett misstag gjorde jag dock i butiken. Jag råkade klämma och känna på D80 och D200 =P
Ds.
Trodde jag visste vad lycka var, men se att så var inte fallet. Var just och köpte det ENDA exemplaret som nya Media Markt hade tagit hem här i Göteborg. Faktum är att jag mest frågade "på skoj", då ett sådant objektiv inte *host* bör finnas inne.
Tro om min förvåning när jag ser det där bakom glaset. Direkt lycka. Tjejen som hjälpte mig först hade nog inte någon större koll (hon lär sig), men tjejen jag hakade på efter mitt köpbeslut var mer än kunnig och hade haft egen verksamhet, fotat för större företag osv. Riktigt trevlig och duktig!
Ibland har man otur (rätt ofta), ibland tur (ibland) och ibland så inträffar det där som man inte tror kan inträffa. Så hände idag. Slantade raskt som attans upp de där 7995:- som Media Markt ville ha! Bra pris också, fick jag en känsla av. Inte dyrkt i alla fall. (har inte sån koll)
30 dagars öppet köp! Hmm..hur ska man nu göra? *Fånig min*. Har bara skjutit ett fåtal bilder, men oj: Vilken känsla! =D
Jätteglad! Ni har något att se fram emot som har beställt. I morgon blir det fota av *L* Ska se om jag hinner, orkar och får tid att testa lite och ev lägga på min hemsida. Inget löfte, men det vore kul!
Hälsningar, Fredrik
Ps. Ett misstag gjorde jag dock i butiken. Jag råkade klämma och känna på D80 och D200 =P
Ds.
Dajo
Aktiv medlem
Re: Är det SÅHÄR lycka känns? =)
Men tanke på att Cyberphoto vill ha 6750kr för ett sådant så var det ju ganska dyrt.
Men det är ju helt klart säljarens marknad på den gluggen än så länge...
Hade itne du köpt den så hade någon annan gjort det.
nifo skrev:
Hälsningar, Fredrik
Ds.
Men tanke på att Cyberphoto vill ha 6750kr för ett sådant så var det ju ganska dyrt.
pareli
Aktiv medlem
Re: Re: Är det SÅHÄR lycka känns? =)
Det är lätt att sätta ett lågt pris när man inte har några grejer att sälja... :-]
Det kan vara värt en tusenlapp att verkligen få ett objektiv.
Dajo skrev:
Det är lätt att sätta ett lågt pris när man inte har några grejer att sälja... :-]
Det kan vara värt en tusenlapp att verkligen få ett objektiv.
Dajo
Aktiv medlem
Re: Tillagd.
http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=10659
nifo skrev:
Har lagt in objektivet i produktlistan så ni kan lägga till produkten till er kameraväska när ni köpt och/eller recenserat produkten. Jag fann den inte i listan.
Direktlänk blir: http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=13596
Mvh
/Fredrik
http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=10659
Maxieboy
Aktiv medlem
Jag tycker att trenden är märklig. Varför vill man ha en systemkamera med bara ett dåligt objektiv på. Förvisso fullt utbytbart men vem av de normala användarna behöver byta ut och till vad?
Nikon har slutat sälja sina "Halvsystemkameror" Typ Coolpix 5700, 8700 och 8800. Där får man full automatik med en massa motivprogram och ändå alla manuella inställningar, 10 ggr zoom (35-350mm) mellan 5 och 8 Megapixels inget damm på sensorn bra pris osv...
Lite märklig utveckling...
Nikon har slutat sälja sina "Halvsystemkameror" Typ Coolpix 5700, 8700 och 8800. Där får man full automatik med en massa motivprogram och ändå alla manuella inställningar, 10 ggr zoom (35-350mm) mellan 5 och 8 Megapixels inget damm på sensorn bra pris osv...
Ett 18-200 är perfekt för mig som mest plåtar porträtt i miljö.Maxieboy skrev:
Ett zoomobjektiv med stort omfång som optiskt är helt ok till väldigt många; vad är det för märkligt med det?
timofej
Aktiv medlem
4 ggr ljusstyrka närmare bestämt...OscarM skrev:
dubbel ljusstyrka i 200mm läget... å större zoom-omfång brukar ju betyda sämre optisk prestanda.
Nackdelen med "halvsystemkameror" är små sensorer med allt det innebär. De är inte direkt snabba heller. 35 mm som vidvinkel är inget att hurra över heller.Maxieboy skrev:
Jag tycker att trenden är märklig. Varför vill man ha en systemkamera med bara ett dåligt objektiv på. Förvisso fullt utbytbart men vem av de normala användarna behöver byta ut och till vad?