Annons

Nikkor 18-200 VR

Produkter
(logga in för att koppla)
Fick meddelande i veckan från Nikon, ett år innan leveranserna på 18-200 kommer igång, stora problem med produktionen och alla vill ha en.
 
isakss0n skrev:
Fick meddelande i veckan från Nikon, ett år innan leveranserna på 18-200 kommer igång, stora problem med produktionen och alla vill ha en.
Menar du att det kommer ta ytterliggare ett år? Så Juli 2007 alltså?
 
Inne på service redan

Jag hade turen att få tag i ett 18-200 tidigt men tyvär är det redan inne på service då focusen började strula, byggkvaliten var det som känns lite sämre än andra Nikon objektiv. Hoppas bara att servicen går snabbare än vad väntetiderna verkar vara för er som väntar på ett nytt objektiv.

/Stefan
 
Jag köpte mitt för 1 månad sen på beutiful åplanet, lite dyrt, 8295, och det är ett riktigt bra objektiv, skarpt som attans. Det gör att de andra objektiven fick stanna hemma på semestern. Lätt packning och fantastiskt omfång!!

Tyvärr strular autofocusa mototrn redan och jag väntar på en ny
 
Verkar vara det som är problemet, de har produktionsproblem så de vill inte producera för många eftersom de måste servas i hög grad. Bättre att vänta till kvalitetsproblemen är klarade och då rampa upp produktionen....
 
Det rör på sig, Scandinavian ringde igår och sade att de har en 18-200 åt mig. Men jag var tvungen att tacka nej.
 
Fick just svar från Cyberphoto.

64 st är på kö, och "Beräknad levtid med den leveranstid som Nikon har är 1 år!!"

Jag får nog klara mig utan ett tag. ;)

/F
 
"Beräknad levtid med den leveranstid som Nikon har är 1 år!!"

Det verkar ju som man kan glömma det objektivet! :(

Blir till att bita i det sura äpplet och köpa sig ett 70-200 AF-S VR istället! :) och för att trösta sig så blir det nog en 17-55 också!
 
Ja då ska man ju hitta på nåt annat att köpa istället. ;)

Tror mitt Sigma 10-20 gick upp ett steg på inköpslistan. ;)

/F
 
Hmm, undrar vem som har rätt. Jag frågade just på Expert som ringde till någon leverantör angående 18-200VR... ca 4v leveranstid där. Lite olika svar med andra ord. Jag beställde en iaf så får vi se när den dyker upp.

/F
 
foppe skrev:
Ja då ska man ju hitta på nåt annat att köpa istället. ;)

Tror mitt Sigma 10-20 gick upp ett steg på inköpslistan. ;)

/F

Precis vad som fick mej att köpa 10-20 också, och jag måste säga, väääääldigt kul glugg, men 18-200VR står fortfarande högt på önskelistan...
 
Äntligen!!!
Nu är min 18-200VR på väg till mig från Cyberphoto, dom ringde igår.

Snacka om leveranstid från Nikon, då jag beställde objektivet den 31 januari.
Alltså exakt 7 månader, hoppas nu att den verkligen är värd all väntan
 
Jag köpte mitt för 1 månad sen på beutiful åplanet, lite dyrt, 8295, och det är ett riktigt bra objektiv, skarpt som attans. Det gör att de andra objektiven fick stanna hemma på semestern. Lätt packning och fantastiskt omfång!!

Attans vad dyrt! Nä, blir att betala dryga 10k istället och köpa ett 70-200 AF-S VR!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.