ANNONS
Annons

Ni som har Windows 8?

Produkter
(logga in för att koppla)
Den artikeln har vi redan diskuterat här och som sagt pratar försäljningssiffrorna ett annat språk.

/Karl

Lite skumt är det med w8-siffrorna om nu den totala pc+laptopförsäljningen fallit med drygt 20%. Så frågan är nog hur mkt man kan/ska lita på MS PR-folk och deras siffror.

Lite skumt är det med w8-siffrorna om nu den totala pc+laptopförsäljningen fallit med drygt 20%. Så frågan är nog hur mkt man kan/ska lita på MS PR-folk och deras siffror.

Visa gärna siffror som visar det där även pcs och laptops med touchscreena räknas in. Tittar du på försäljningen av Windows 8 datorer Windows RT inte inräknat ser det annorlunda ut.

/Karl

Fast enligt den där texten är det ju inte någon "riktig" startknapp - det enda den gör är visa startskärmen, som så många hatar ;)

Nu är det väl i och för sig inte klart än, så de hinner ju ändra sig igen. Jag störs inte av hur det fungerar nu i Windows 8, men väldigt många vägrar uppgradera p.g.a. det kosmetiska, och det borde väl MS ta till sig.

Folk vill inte klicka i ett hörn dom vill klicka på en startknapp. Utan startknapp blir dom nervösa när deras trygga punkt i tillvaron startknappen försvinner.

/Karl

Ngn som har förslag på ställe där man ösa sin ilska över Win8.
Charm Bar- sicket namn på ngt sådant.
Går ej att få bort på Asusen jag köpt. Är i behov a ngt lugnande!!!!!

Hej, du får gå in i bios och ändra på ett val där, har för mig att det är någonting med uppstarten som står på "safe" som du får ta bort markeringen vid. Sedan kanske även partitionstabellen på hårddisken behöver ändras till NTFS med hjälp av t;ex Partition Wizard.

Folk vill inte klicka i ett hörn dom vill klicka på en startknapp. Utan startknapp blir dom nervösa när deras trygga punkt i tillvaron startknappen försvinner.

/Karl

Jag har lite svårt att förstå upprördheten, dom program jag använder regelbundet startar jag normalt från taskbar. Men man borde gärna ha en lätt inställningsval val för att lätt få tillbaka "startknappen". Min nästa laptop kommer att bli en med pekskärm så att jag lätt gå mellan att använda som surfplatta eller som en "vanlig" laptop!

Hej, du får gå in i bios och ändra på ett val där, har för mig att det är någonting med uppstarten som står på "safe" som du får ta bort markeringen vid. Sedan kanske även partitionstabellen på hårddisken behöver ändras till NTFS med hjälp av t;ex Partition Wizard.

Jag vet inte vad tanken är med det här "tipset", men det har inget med Charms i Windows 8 att göra - följ inte dessa instruktioner om du inte vill pilla sönder installationen ;)

Nu var jag nog mest ironisk. Tycker väldigt mycket om startskärmen oavsett om jag använder fingrar, mus, tangentbord eller penna. Har jag mus eller tangentbord till hands föredrar jag det framför touch.

/Karl

Jag vet inte vad tanken är med det här "tipset", men det har inget med Charms i Windows 8 att göra - följ inte dessa instruktioner om du inte vill pilla sönder installationen ;)

Hej! jag besvarade ett tidigare inlägg, jag fick intrycket att han ville bli av med Windows 8.
Vill man installera Windows 7 så är det inte lika enkelt som det har varit med tidigare
Windowsoperativsystem.

Johan52 skrev: Ngn som har förslag på ställe där man ösa sin ilska över Win8.

Mvh Gunnar J

Hej! jag besvarade ett tidigare inlägg, jag fick intrycket att han ville bli av med Windows 8.
Vill man installera Windows 7 så är det inte lika enkelt som det har varit med tidigare
Windowsoperativsystem.

Johan52 skrev: Ngn som har förslag på ställe där man ösa sin ilska över Win8.

Mvh Gunnar J

Det var väl Charms han ville bli av med? Oavsett det behöver man inte pilla i BIOS om man vill installera på en dator som har Windows 8 - däremot bör man kolla att det finns drivrutiner till det äldre operativsystemet innan man ger sig på en sådan operation. Filsystemet är NTFS som default i Windows 8, så det behöver man inte heller ändra, men det spelar inte heller någon roll om man installerar om ett annat operativsystem i och med att man då bör formatera om disken.

Vare sig Windows 7 eller 8 är svåra att installera, så jag vet inte vad du menar med att det inte är lika enkelt som i tidigare versioner.

Det var väl Charms han ville bli av med? Oavsett det behöver man inte pilla i BIOS om man vill installera på en dator som har Windows 8 - däremot bör man kolla att det finns drivrutiner till det äldre operativsystemet innan man ger sig på en sådan operation. Filsystemet är NTFS som default i Windows 8, så det behöver man inte heller ändra, men det spelar inte heller någon roll om man installerar om ett annat operativsystem i och med att man då bör formatera om disken.

Vare sig Windows 7 eller 8 är svåra att installera, så jag vet inte vad du menar med att det inte är lika enkelt som i tidigare versioner.

Vissa EFI (BIOS har den inte, men nu kallar många EFI för BIOS) har en säkerhetsfunktion som gör att du inte kan ändra i bootloadern, dvs du kan inte installera bootvirus och du kan inte installera ett operativsystem utan att deaktivera den funktionen.
En mycket trevlig säkerhetsfunktion.

/Karl

Se där! Den funktionen har jag aldrig reflekterat över, och heller aldrig stött på att den är aktiverad, men det kan den förstås vara i vissa fall. Det är nog en vettig funktion om man vill vara extra säker :)

Det är ju dock ändå inte så att det är Windows som i så fall gör det svårare att installera om, utan snarare hur datortillverkaren valt att ställa in EFI - jag har som sagt aldrig pillat på en dator där detta varit aktiverat som standard ...

Ber om ursäkt för mitt tidigare svar :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar