Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Naturfotografering 17-18/7

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har talat med Naomi, hon ansluter till er i Kallhäll, och hon har ordnat grillkol.

/Janne, som också packar ner nått att bada i, men tror det är roligare att fota andra som badar ;)
 
Fotodueller

I kväll föreslår jag en cup i fotoduell

Vi möts två och två (Helst folk med olika kameramärken) och vinnaren i varje duell går vidare till nästa omgång.

Tävlingen sker utomhus med hjälp av tillgängliga DSLR:er. Har du ingen kan du säkert låna en.

Duellen går till så att deltagarna står rygg mot rygg. På order går de 10 steg framåt, vänder sig om och tar direkt utan väntan en bild på medtävlaren. Bäst bild vinner!

Priset består av ära. Resultatet presenteras efteråt i denna tråd.
 
Vill tacka samtliga närvarande för en trevlig kväll.

Passar samtidigt på att publicera bilderna av kopparorm, en ödla utan ben, som så påpassligt ställde upp som modell.
 

Bilagor

  • crw_4508.jpg
    crw_4508.jpg
    22.4 KB · Visningar: 247
Tack alla för en kanonhelg :) Jag hade jättekul!

Nu hoppas jag att fler tar efter Naomis goda initiativ och drar ihop till fler fototräffar.
Dels får man tillfälle till roligt foto och dessutom får man träffa en massa roligt folk.

/Janne
 
Per Fogelberg...

... dök upp på vår träff.

Jag tror alla duktiga fotografer i grunden är naturfotografer. Se bara på bröllopsfotografen Per. Han ser ut som och platsar som en perfekt "Terje" ;)
 

Bilagor

  • per.jpg
    per.jpg
    25.2 KB · Visningar: 264
Senast ändrad:
Tacks själv för en mycket trevlig helg. Och framförallt tack till Naomi för att hon tog initiativ och fixade huset mm, jättebra gjort.
 
Vyer som denna mötte fotografenra runt sjön strax efter solens nedgång.
 

Bilagor

  • crw_4548b.jpg
    crw_4548b.jpg
    35.3 KB · Visningar: 246
Kvällssolen luyste upp ett skogsparti vid solnedgången
 

Bilagor

  • crw_4519.jpg
    crw_4519.jpg
    45.7 KB · Visningar: 237
Re: Per Fogelberg...

Janne skrev:
Jag tror alla duktiga fotografer i grunden är naturfotografer. Se bara på bröllopsfotografen Per. Han ser ut som och platsar som en perfekt "Terje" ;
_____________________________________________

Andra satsar på matbilder... ;)

Tack alla för kul äventyr!!!
 

Bilagor

  • janne a.jpg
    janne a.jpg
    45.8 KB · Visningar: 249
Tack

Hej,

Det är jag som ska tacka er för trevligt sällskap och för att ni ville vara med! Det var roligt att träffa er alla och jag hoppas på att det blir fler gånger :eek:)

/Naomi
 
När skymning var i antågande var det dags för nödbelysningen. Kan även användas till matlagning.
 

Bilagor

  • crw_4405.jpg
    crw_4405.jpg
    47.2 KB · Visningar: 209
Tack Naomi och alla andra för en trevlig helg! =D

Har ett gäng bilder (tack vare Mats och hans datorer.. *ler*)

Börjar med en på värdinnan;
 

Bilagor

  • naomi.jpg
    naomi.jpg
    12.8 KB · Visningar: 204
Tack Mats!

Titta vad världen kunde gått miste om.. ;P

Mina älsklingar, prästkragarna, blev räddade! *tackar Mats igen* =)
 

Bilagor

  • prästfs.jpg
    prästfs.jpg
    17.1 KB · Visningar: 206
..och efter myyyycket letande *ljuger som en ko idisslar* hittade jag äntligen "mina" kor.. Eller om det var h*n som hittade mig, det ska jag låta vara osagt.. =)

Det var alles från mig, so far. Har nämligen två viktiga möten nu. Ett med badkaret och det andra med sängen.. =)

// Linda - som just avslutat sin andra portion chockladpudding... muuuuuuuums! =P
 

Bilagor

  • kalv.jpg
    kalv.jpg
    21.8 KB · Visningar: 187
Ännu en bild på vår lilla vän kopparormen.
Tyvärr utan något längre skärpedjup
 

Bilagor

  • ormen.jpg
    ormen.jpg
    42.2 KB · Visningar: 186
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.