ANNONS
Annons

Naturfotografering 17-18/7

Produkter
(logga in för att koppla)
Eter att ha lärt mig att smyga på kor och ödlor, så var nästa utmaning att komma Janne in på livet utan att upptäcker och går till anfall. Här är Janne tagen på bar gärning, som på Håkans bild ovan.

Tekniken är framgångsrik och jag går snart över till smyga på Björn på detta vis.

Bilagor

• crw_4475.jpg
    crw_4475.jpg
    31.3 KB · Visningar: 246
En till slända, denna gång surt tjurande utan någon som helst vilja att flyga

Bilagor

• slända_2.jpg
    slända_2.jpg
    36.8 KB · Visningar: 238
Denna skrikande sothöneunge avslöjade att även sothöns har tungor.

Bilagor

• sothöna.jpg
    sothöna.jpg
    18.4 KB · Visningar: 216
Med mitt tele lyckas jag avslöja att Mats, i väntan på det rätta gryningsljuset, passar på att inta en medsmugglad frukost.

Bilagor

• frukost.jpg
    frukost.jpg
    20.6 KB · Visningar: 190
Mats i full mundering strax efter solnedgången.

Bilagor

• dsc_1048.jpg
    dsc_1048.jpg
    24.4 KB · Visningar: 267
Mats grämer sig över att det är svårt att få elden som han vill, resten fokuserar på att fånga himmelns sista färgtoner innan mörkret tar över totalt.

Bilagor

• dsc_1077.jpg
    dsc_1077.jpg
    23.7 KB · Visningar: 264
Den lilla grupperingen som trotsade trötthetens makt, mycket tack vare det starka kaffe som Naomi ordnade strax efter tre. Fortfarande magert ljus och också magert med fototillfällen vid just den platsen. Några snabba och vi åkte vidare...

Bilagor

• dsc_1113.jpg
    dsc_1113.jpg
    39.5 KB · Visningar: 269
Den slutliga platsen för vår morgonfotofering. Naomi och Janne verkar diskutera fåglarna fanns på platsen. Måhända gick de syn på något annat än måsarna som fyllde det mesta både bildligt och ljudligt.

Bilagor

• dsc_1115.jpg
    dsc_1115.jpg
    40.1 KB · Visningar: 256
Senast ändrad:
När ljuset väl förankrat sig tilltog fotandet, slutartiderna började bli hyfsade för fåglar i flykt. Janne sköt och sköt...

Bilagor

• dsc_1157.jpg
    dsc_1157.jpg
    26.5 KB · Visningar: 252
Väl tillbaka från soluppgångsutflykten var det dags för nästa, morgonutflykten. Denna gång kortare och helt till fots. Vi började utanför stugan där jag fångar Janne som fångar en nynedslagen getingkupa som tidigare bebodde (läs ockuperade) toaletten.

Bilagor

• dsc_1163.jpg
    dsc_1163.jpg
    40.1 KB · Visningar: 251
Janne var måhända inte den som fotade flest bilder (Mats 600+ var svårt att slå), men han var definitivt den som fotade flest minuter. Här i full fart förevigandes sländor, som dock nästan undantagslöst hade högre fart...

Bilagor

• dsc_1172.jpg
    dsc_1172.jpg
    33.9 KB · Visningar: 236
Linda är så förtjust i prästkragar att hon satt dom i håret. Det klär henne :)

Bilagor

• linda_präst.jpg
    linda_präst.jpg
    26.2 KB · Visningar: 210
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar