ANNONS
Annons

Naturfotografer är klockrena bröllopsfotografer!

Produkter
(logga in för att koppla)
Det är väl bara att lägga ut en annons på Bröllopstorget och visa upp sina naturbilder.
Någon kanske nappar.

Om man ska få bra bröllopsbilder där så lär brudparet få ha knallorangea kläder för att överhuvudtaget synas i dimman.

Re: Re: Är bröllopsfotografer klockrena naturfotografer?

Arleklint skrev:
Jag gjorde mitt försök att fota porträtt.
Det gick ganska bra, men det där med tillhörande ps-jobb var knepigt.
Att jobba i photoshop är lite tabu för naturfotografer och ett måste för bröllopsfotografer.

Re: Re: Re: Är bröllopsfotografer klockrena naturfotografer?

PerFogelberg skrev:
Att jobba i photoshop är lite tabu för naturfotografer och ett måste för bröllopsfotografer.

Ja, men en naturfotograf som fotar bröllop i naturen slipper ps ;)

Så om brudparet har bokat en helg där och vädret blir uselt så stannar dom gärna kvar några extra dagar för att fotografen inte kan/vill plåta i rådande väder utan vill vänta?

Ett brudpar som har tanken att göra bilder på Njulla separerar fotot från själva bröllopet. Dom är medvetna om att naturen har sina nycker.
Det aktuella brudparet vet säkert förutsättningarna och har troligen vandrat i fjällen själva.

Jag tycker det är väldigt mycket tror och troligen runt ditt resonemang.
Bröllopsfoton är ju inte sånt som man så gärna vill ta om för att det inte blev bra första gången.
Varken som fotograf eller brudpar.

Sant, men hela mitt resonemang handlar om att se/skapa en ny marknad, där brudparet vill fotas i naturen. Inte då vid träden intill kyrkan, utan på ödsliga platser.

De brudpar som har det intresset har varit på platsen och vet förutsättningarna. Dom accepterar hur det blir, är beredda att vänta, eller är beredda att fota om.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar