Knutte K
Aktiv medlem
mohei skrev:
http://medocular.se/nytt/ogonvardsnyheter/2004/2004-06-28_myopimpressionism/index.html
Själv har jag 3 olika synfel.
Wow! Läckert, kort och koncist inlägg, som alltid, Monica! alla borde kolla in länken!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
mohei skrev:
http://medocular.se/nytt/ogonvardsnyheter/2004/2004-06-28_myopimpressionism/index.html
Själv har jag 3 olika synfel.
Knutte K skrev:
Gud hjälpe mig för bildkritik från dig!!
Anders Östberg skrev:
Håller med om att inte sätta betyg, då varje person har en egen skala och egna bedömningsgrunder är det helt meningslöst.
Det är ju på sätt och vis synd att du bara kommenterar bra (i dina ögon) bilder, de fotograferna är kanske i minst behov av konstruktiv kritik?
Knutte K skrev:
Ja, men eftersom jag ser bilden med min bildsyn så tänker jag så här. Bilder som i mina ögon är intetsägande eller rent dåliga är ju väldigt svårt att skriva något positivt om.... )
Knutte K skrev:
Givetvis ska bildkritik vara positiv! En helt negativ kritik kan få folk att sluta med foto. Grundtonen måste vara positiv och smtidigt konstruktiv! )
Knutte K skrev:
Givetvis ska bildkritik vara positiv! En helt negativ kritik kan få folk att sluta med foto. Grundtonen måste vara positiv och smtidigt konstruktiv! )
dumbo skrev:
Är man inte beredd på att få konstiga/nedslående/negativa/löksoppa kommentarer så ska man väl ge tusan i att ladda upp bilder här.
OCh hur kommenterar man "rätt"? Vem bestämmer vad "rätt" sätt att kommentera är. Ska jag bara få kommentera dina bilder på det sätt som du själv bestämt i förväg?
Ska jag bara få säga "Fy tusan vad bra!" även om jag skulle råka tycka raka motsatsen?
.Z. skrev:
Vet inte om det är som du säger men teknikhysterin är ju idag total & det är ju mycket lättare att bedömma en bild efter skärpa än att ge konstruktiva kommentarer angående komposition & känsla...
Själv så skiter jag i skärpan i mina kommentarer, såvida det inte är helt åt skogen, (se tidigare inlägg av mig) & går i princip enbart på bilden i övrigt.
//Larsa