Annons

Någon som provat Canons EF 70-300/3,5-5,6 DO IS USM

Produkter
(logga in för att koppla)
Enligt killen som har tagit bilderna så är dessa inte bearbetade alls utan direkt ifrån kameran.

Det är givetvis ingen riktig test. men personligen tycker jag att den är bra mycket bättre än 75-300 IS. Sedan är det kanske lite för tidigt att säga hur den står sig mot t.ex 70-200 f4L.

Han skulle lägga ut en jämförelse mellan DOn och några andra objektiv så kolla in tråden under veckan.

MagnusM skrev:
Enligt killen som har tagit bilderna så är dessa inte bearbetade alls utan direkt ifrån kameran.

Nej,, jag var kanske lite slarvig i läsningen när jag kikade in på sidan..

Blir intressant att se "riktiga" testresultat,, MEn personligen så tror jag inte den kommer att vara nämnvärt skarpare än den "gamla" EF70-300,, IS,modellen har jag ingen kännskap till varken praktiskt eller testresultatmässigt...

Som sagt vi får kika in och se vad som kommer av jämförelser.

mvh Niclas.

Jag provsköt lite på elmia..

70-300/4.5-5.6 DO IS USM

1/60 f5.6 300mm IS (naturligtvis) (ISO 800)

1/60 är ju två steg, och detta är från hörnet..

100% crop obehandlad, jpg ut ur 10D

KLART bättre än EF 75-300 modellerna...

Bilagor

• 300do56.jpg
    300do56.jpg
    42.3 KB · Visningar: 169
70-300/4.5-5.6 DO IS USM

1/90 f4.5 70mm IS (ISO 800)

Även här obehandlad jpg ut ur 10D, från hörnet..

Bilagor

• 70do45.jpg
    70do45.jpg
    43.5 KB · Visningar: 163
Min slutsats blir att det är ett bra objektiv.. och lätt och allt... Värd pengarna? Jo, för de som eftersträvar låg vikt och kanske inte behöver ljusstyrkan..
För oss andra finns EF 70-200/2.8L med eller utan IS..

Niclasfoto skrev:
MEn personligen så tror jag inte den kommer att vara nämnvärt skarpare än den "gamla" EF70-300,, IS,modellen har jag ingen kännskap till varken praktiskt eller testresultatmässigt...

Stoor skillnad, det kan jag lova! Både bildresultatet och känslan är bra mycket bättre med DO:n.

Jaja lungna puckar grabbar, jag är bara lite skeptisk bara!! Jag skriver ju att det måste/borde matcha priset!

Ekvalls bilder såg lovande ut! Säkert bättre än den gamla 70-300, hoppas också att den är så mycket bättre för varje extra krona man betalar.

Resultaten ser ju onekligen fina ut!

Att kännslan skulle vara bättre har jag ALDrig betvivlat, vore ju mycket knepigt om inte den var bättre mekaniskt.

Mvh Niclas.

ANNONS