Jag är en sån som kommer in i diskussioner som är avslutade...inte under brinnande debatt alltså. Har bara skummat tråden, tror det räcker för mig. Okej det gällde visst att kunna kommentera en "kass" bild. Ni halkade visst in på kommenterandet överhuvudtaget också. Ni låter inte så speciellt hoppfulla och positiva precis...ert val.
Några bra inlägg i tråden upptäckte jag.
Ingen har snackat om glädjekvaliteten...
ett exempel:
Blev själv lycklig häromdagen när jag upptäckte en häftig fönsterrad på ett hus, 3 x 9= 27 fönster. Ett stod öppet, hjärnan rullade genast igång och jag hade rubriken innan jag fotade:
En möjlighet...öppnar sig.
Fick snabbt ca 30 tittar och 5 kommentarer, men vilka...helt underbara
1 grabb 17 år...skriver nåt positivt men tackar också för inspirationen han fick.
1 grabb 15 år också mycket positiv...skriver dessutom "bra jobbat" (en ren njutning att läsa detta, sitter med ett stort leende)
1 grabb 25 år från Finland ger en 5:a
1 grabb ;-) 53 år Sthlm ger en 5:a
1 grabb 23 sitter i Australien och är positiv
senare 2 andra, fotokompisar ger bra och lite annorlunda kommentarer.
Jag tycker det är härligt att få reaktioner från de riktigt unga, läsa deras sidor och se deras bilder, de känns så självklara.
---------
Jag dränks inte i kommentarer, men kommenterar relativt kontinuerligt. Men glesare har det blivit sedan senaste ändringen i höstas (?).
Snurrade runt mer tidigare bland bilder, nu plockar jag upp de som tittat in el gett kommentarer.
Om man struntar i att kommentera en riktigt kass bild...så förstår nog fotografen så småningom att den inte håller toppklass. Men om motivet finns kvar kan man kanske be fotografen att testa en ny bild, men på ett annat sätt. Är det en s.k sämre bild som man känner att man kan hjälpa till att förändra och förbättra, så försöker man självklart göra detta.
...
Man får ta bilder som man blir lycklig av själv, blir andra glada eller imponerade av dem, så okej. Kan jag få tips att göra min bild ännu mycket bättre, så tackar jag.
Bilder på katter och hundar KAN ju vara bra, mycket bra till och med.
/Ulla