ANNONS
Annons

När vi ser en kass bild...

Produkter
(logga in för att koppla)
lottawe skrev:
Det är det jag undrar om alla fick på siorna jag läste tillbaks. Åsikter fanns, men nonchalerades och skuffades undan med bl.a"vi sticker och kommenterar." Att kommentera är bra (jag bidrog också) men det är inte allt.

Ang. det där inlägget. Det var inte min menig att peka ut någon och kanske lite onödigt att alls skriva med tanke på hur det retar nu. Att jag berättade det berodde på alla de inlägg som säger att såna här diskussioner bara bidrar till bråk och ovänsskap och sms är ju faktiskt ett alternativt sätt att kunna jävlas utan att andra störs i tråden.

Va de inte din mening att peka ut.
Varför gjorde du de då?
Kan du höra dialekt i dina sms?

Du måste ändå förstå att jag reagerar.
Hade inte du reagerat?
 
För mycket info som var i det raderade var förhastat. Det inlägget ber jag om ursäkt för. Resten har jag redan förklarat i inlägget du besvarar och avslutar gärna den grejen med det.
 
Skall jag skapa en "vs"-tråd åt er, eller kan vi återgå till ämnet? Är det ens någon som vill fortsätta den ursprungliga frågeställningen?

Om någon vill debattera "delete"-knapp, leta upp någon äldre tråd i ämnet och fortsätt där (det har diskuterats X ggr förut). Just nu verkar det vara forumdelete-knappar som behövs mest.
 
clindh skrev:
Skall jag skapa en "vs"-tråd åt er, eller kan vi återgå till ämnet? Är det ens någon som vill fortsätta den ursprungliga frågeställningen?

Om någon vill debattera "delete"-knapp, leta upp någon äldre tråd i ämnet och fortsätt där (det har diskuterats X ggr förut). Just nu verkar det vara forumdelete-knappar som behövs mest.

Deleteknapp har ju David sagt Never till, så det finns väl inte så mycket kvar att säga. Jag hade dock gärna sett en respons från David på mitt längre inlägg från förr-förra sidan.
 
lottawe skrev:
För mycket info som var i det raderade var förhastat. Det inlägget ber jag om ursäkt för. Resten har jag redan förklarat i inlägget du besvarar och avslutar gärna den grejen med det.

Jag godtar din ursäkt för de raderade...

Och jag kan säga att jag skulle aldrig skicka vare sej sms eller mail eller något annat till någon här i tråden. De är inte min grej liksom.
Jag säger vad jag tycker här punkt slut.

(givetvis svarar jag om någon tar kontakt med mej)
 
clindh skrev:
Om någon vill debattera "delete"-knapp, leta upp någon äldre tråd i ämnet och fortsätt där (det har diskuterats X ggr förut).

Jo, det har diskuterats många gånger under säkert ett år nu. Men har aldrig anammats av er. Så är det ens ide att fortsätta försöka få till en sådan funktion?
 
Det ursprungliga ämnet hade varit intressant att återgå till om det fanns nåt kvar att säga.

Resten lämnar jag gärna och har ingen önskanom vs-tråd så nej tack.
 
Då betyder det att vi är tillbaka på,
"när vi ser en kass bild..."

Som jag sagt förut, så är min åsikt att vi hjälper varandra att blir duktigare fotografer.
Och på ett sätt som känns ödmjukt.
Och då inte häva ur sej att bilden bara är kass, utan förklara vad som kan göras bättre.
 
Har bilden väl lyckats nästla sig in på fotosidan får man förmoda att den hör hemma här - tycker man inte det anmäler man den, annars skriver man en konstruktiv kommentar.
 
evalisen skrev:
De är väl bara att rensa dom sista två sidorna nu då!
De skulle väl funka?

Som Jag ser det så har Du själv i denna tråd iklätt dig rollen som offer Eva ...
Lotta har väl inte på något vis antytt att det skulle vara sms-Eva B från Götet som åsyftas... eller..?
 
Gunnlaug skrev:
Som Jag ser det så har Du själv i denna tråd iklätt dig rollen som offer Eva ...
Lotta har väl inte på något vis antytt att det skulle vara sms-Eva B från Götet som åsyftas... eller..?

Jo men de är borttaget!
Detta är slutdiskuterat J.V.
 
Kan någon sammanfatta vad ni är oense om?

Oftast verkar det som ni tycker samma sak men hakar upp er på varandras formuleringar och bisaker, eller?

Edit: Undantaget var väl trådstartaren som jag ändå inte sett i tråden på ett tag.
 
=) det "arrgumeteras" så fort här att man nästan inte hinner läsa ikapp.


Vad tror ni om att begränsa mängden bilder MYCKET mera?..

Det skulle inte göra något för att få bättre kommentarer ? men från min fd mentors kunskaper tog jag till mig att "- jobba alltid med dig själv och var mycket självkritisk"

DET är det som är svårt tycker jag, och om jag tycker det är svårt kanske inte den glade hobby fotografen ens tänker på det..lr nåt i den stilen.

Varför visa 2-400st bilder när det ändå inte är mer än 40 som är bra... Det var göör svårt att köpa hans mening med att rensa bland bilderna ..men efter att det blev gjort fattade jag ju hur rätt han hade..

Hur många av oss klarar av att välja ut 150st RIKTIGT bra bilder av våra 2000 sparade filer.

Kasnke ett sidospår men tror nog det hör hit..eftersom att kommentera Kassa bilder är lite tråkigt, & det finns för många ..
 
Det är konstruktiva kommentarer och utvecklandet/framlyftandet av dem jag är för. Richard kanske har kanske helt rätt alltså om det är det vi alla propagerar för nu.

Och så var det det med självrannsakan innan uppladdning också, men när den saknas kan man som kommentator så konstruktivt som möjligt delge sina tankar om bilden det rör. Jag tror vi bidrar mer så än genom att blunda och hoppa över de bilderna.
 
Euroshots skrev:
=) det "arrgumeteras" så fort här att man nästan inte hinner läsa ikapp.


Vad tror ni om att begränsa mängden bilder MYCKET mera?..

Det skulle inte göra något för att få bättre kommentarer ? men från min fd mentors kunskaper tog jag till mig att "- jobba alltid med dig själv och var mycket självkritisk"

DET är det som är svårt tycker jag, och om jag tycker det är svårt kanske inte den glade hobby fotografen ens tänker på det..lr nåt i den stilen.

Varför visa 2-400st bilder när det ändå inte är mer än 40 som är bra... Det var göör svårt att köpa hans mening med att rensa bland bilderna ..men efter att det blev gjort fattade jag ju hur rätt han hade..

Hur många av oss klarar av att välja ut 150st RIKTIGT bra bilder av våra 2000 sparade filer.

Kasnke ett sidospår men tror nog det hör hit..eftersom att kommentera Kassa bilder är lite tråkigt, & det finns för många ..

Att det är många bilder beror på att det är många medlemmar, men många medlemmar borde också betyda många kommentarer. Jag tror inte det är mängden bilder som är problemet, utan en utbredd apati - det är OK att titta på bilder utan att skriva något eller så har diskussioner som denna gjort folk rädda att uttrycka något positivt när man ser en bra bild - för den finns många bra bilder här och man ska inte bara leta fel för felens egna skull.

David menade att det var på G med urval av kommentarer på första sidan - det tror jag är en bra idé för att lyfta fram att man faktiskt också kan kommntera en bild och inte bara titta på den.

För många ovana fotografer och kommentatorer tror jag att det är viktigt att dom känner att man faktiskt får uttrycka sig positivt om en bild, då kommer också dom mer konstruktiva kommentarerna med tiden.
 
evalisen skrev:
Jag godtar din ursäkt för de raderade...

Och jag kan säga att jag skulle aldrig skicka vare sej sms eller mail eller något annat till någon här i tråden. De är inte min grej liksom.
Jag säger vad jag tycker här punkt slut.

(givetvis svarar jag om någon tar kontakt med mej)

Förlåt en vanlig syndare Eva för att jag här & nu blir lite personlig... men ibland blir jag inte klok på hur högt det EGENTLIGEN är till tak för vissa...
Har för mig (vintras) att det var just Du som uppmanande mig att ta vissa mer ingående saker via mailfunktionen (självklart i sin ordning)
Jag min dumma nöt tog dig seriöst på dom orden & författade ett till innehållet sakligt & seriöst mail... Fick ej svar... men varför då denna uppmaning... dvs, att ta vissa frågor/kritik via mailfunktionen..?

Bara en fråga i all välmening...

Ps! Du får gärna svara via mailfunktionen om du vill =)
 
Gunnlaug skrev:
Förlåt en vanlig syndare Eva för att jag här & nu blir lite personlig... men ibland blir jag inte klok på hur högt det EGENTLIGEN är till tak för vissa...
Har för mig (vintras) att det var just Du som uppmanande mig att ta vissa mer ingående saker via mailfunktionen (självklart i sin ordning)
Jag min dumma nöt tog dig seriöst på dom orden & författade ett till innehållet sakligt & seriöst mail... Fick ej svar... men varför då denna uppmaning... dvs, att ta vissa frågor/kritik via mailfunktionen..?

Bara en fråga i all välmening...

Ps! Du får gärna svara via mailfunktionen om du vill =)

Då har du kanske skickat till fel adress?
Jag kommer inte ihåg något mail från dej.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.