Gunnlaug
Aktiv medlem
evalisen skrev:
Jo men de är borttaget!
Detta är slutdiskuterat J.V.
Sorry... men säkert som amen i kyrkan, så dyker det säkert upp fler saker för diskussion
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
evalisen skrev:
Jo men de är borttaget!
Detta är slutdiskuterat J.V.
evalisen skrev:
Då har du kanske skickat till fel adress?
Jag kommer inte ihåg något mail från dej.
Det här helt omöjligt att hänga med i den här tråden om man som David och jag har "riktiga" jobb att sköta och kan titta in i forumet sporadiskt. Och även om vi skulle skriva ett rejält svar skulle det försvinna i mängden och få skulle läsa det om man skulle få frågan igen etc etc.jkene skrev:
Deleteknapp har ju David sagt Never till, så det finns väl inte så mycket kvar att säga. Jag hade dock gärna sett en respons från David på mitt längre inlägg från förr-förra sidan.
clindh skrev:
Det här helt omöjligt att hänga med i den här tråden om man som David och jag har "riktiga" jobb att sköta och kan titta in i forumet sporadiskt. Och även om vi skulle skriva ett rejält svar skulle det försvinna i mängden och få skulle läsa det om man skulle få frågan igen etc etc.
Ta gärna upp *specifika* frågor i nya diskussionstrådar, och försök hjälpa till att hålla dem på spåret sedan också.
Jag vet inte om jag ska tolka ditt inlägg till att du tycker positivt och konstruktivt är två skilda saker?jkene skrev:
För många ovana fotografer och kommentatorer tror jag att det är viktigt att dom känner att man faktiskt får uttrycka sig positivt om en bild, då kommer också dom mer konstruktiva kommentarerna med tiden.
lottawe skrev:
Jag vet inte om jag ska tolka ditt inlägg till att du tycker positivt och konstruktivt är två skilda saker?
Skulle du kunna formulera om nedanstående så att jag lättare kan förstå vad du menar innan jag besvarar bättre?jkene skrev:
Nej, inte jag.
För många ovana fotografer och kommentatorer tror jag att det är viktigt att dom känner att man faktiskt får uttrycka sig positivt om en bild, då kommer också dom mer konstruktiva kommentarerna med tiden.
evalisen skrev:
Jag tycker de är viktigt att både positiva och negativa kommentarer har lika rätt.
Vid positiva kommentarer som "fin bild" tycker jag att de är intressant att höra vad som är fint i bilden. Vad betraktaren fastnar för.
Likaså vid mer negativa kommentarer, så är de väldigt viktigt att tala om varför och hur de kan bli bättre.
Också en reflektion ang. uttrycken.evalisen skrev:
Jag tycker de är viktigt att både positiva och negativa kommentarer har lika rätt.
lottawe skrev:
Skulle du kunna formulera om nedanstående så att jag lättare kan förstå vad du menar innan jag besvarar bättre?
k-oskarina skrev:
Om någon skriver:
Jag tycker inte om din bild, men det verkar okej rent fotografiskt.
Är detta en positiv eller en negativ kommentar?
Alla kommentarer kanske är positiva, betraktaren har tagit del av bilden, gett sig tid att berätta detta.
Men är kommentarerna rent elaka får de väl hamna i det negativa facket...
eller...
jkene skrev:
För en majoritet av oss är det lättare att framhäva positivia ting än negativa. Det ligger i de flesta människors natur. När man som nybörjare här skall kommentera en bild finns det säker en social barriär som säger "Vem är jag att kritisera denna bild".
Kan någon sammanfatta vad ni är oense om?
Oftast verkar det som ni tycker samma sak men hakar upp er på varandras formuleringar och bisaker, eller?
Det är konstruktiva kommentarer och utvecklandet/framlyftandet av dem jag är för. Richard kanske har kanske helt rätt alltså om det är det vi alla propagerar för nu.
Och så var det det med självrannsakan innan uppladdning också, men när den saknas kan man som kommentator så konstruktivt som möjligt delge sina tankar om bilden det rör. Jag tror vi bidrar mer så än genom att blunda och hoppa över de bilderna.