Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

När vi ser en kass bild...

Produkter
(logga in för att koppla)
Jo jag vet, men jag tycker de borde göras något redan tidigare.
Detta är ju inte första gången.
Den här tråden kunde ju stängas som tex. "vi" kommer ju inte länge.
De slutar ju bara med att folk börjar bråka, och till vilken nytta?
 
Kikade tillbaks lite runt sidorna 6, 7, 8 och fram en bit. Tror det är nyttigt att kolla bakåt ibland för vissa gånger kan kanske det ge insikt om varför saker brakar. Om inte förr så vid andra eller tredje titten bakåt.

Runt de sidorna hade nog fler kloka trevliga debattörer stannat om ämnet hållits fast och diskussionen förts annorlunda. Jag tror inte det bästa är redax stänger, utan snarare att det är vi i debatten som kan förändra diskussionsklimatet bäst. Om vi lär av misstagen..
 
clindh skrev:
Fortgå? Jag raderade ju övertrampet.

Du kunde gott ha raderat några inlägg till. Ytterst otrevligt med utstående anklagelser som inte har ett dugg med tråden att göra och som dessutom kryddas med utpekande dialekter (hur man nu kan skriva på dialekt och i vilken mån det skulle bevisa något).
 
Alla har rätt att säga sin åsikt i en debatt,
och åsikterna ska respekteras.

Vi är flera här som tycker olika, för att de ska bli rättvist så måste allas åsikter få lov att komma fram.
Sen är de upp till red. att gör vad dom vill av allas våra tankar och tyckande.
 
hansen2 skrev:
Lotta har haft vänligheten att skicka vidare innehållet i detta sms till mig. Gör en polisanmälan, då får vi svart på vitt vem det är! :))))))

/Johan

Va är de här tex. en person som verkar vara riktigt lycklig för att Lotta får elaka sms?

Jag blir faktiskt chockerad!
 
Men sluta tjafsa om det där SMS:et! Vad har det med denna diskussion att göra? Du tycker jag skall styra upp diskussionen etc, men spårar ju själv ur den igen direkt efter att jag rensat bort några saker om det.
 
Jag funderar...
om och när en debatt spårar ur och trådens egentliga ämne glöms bort, borde redaktionen med jämna mellanrum kolla av detta och kliva in och styra tillbaka till detta som diskussionen verkligen gällde.

Kanske görs?
Här finns ju redan en mängd ämnen till trådar.
 
Kanske inte är så konstigt att jag reagerar ändå... de är ju jag som återigen blir utpekad.
Fruktansvärt tröttsamt de här.
 
Eva, om inte du hade tjafsat så tror jag det hade varit betydligt färre som överhuvudtaget förstått att det var du som var utpekad. Spåren var ju borttagna. Jag hade inte en aning om att det var dig det handlade om innan du skrev det själv. Är det inte lite kontraproduktivt?
 
evalisen skrev:
Kanske inte är så konstigt att jag reagerar ändå... de är ju jag som återigen blir utpekad.
Fruktansvärt tröttsamt de här.
Jag fattar inte. Kan du förklara för mig i vilket inlägg som nu finns i denna diskussion där du utpekas?
 
jimh skrev:
Eva, om inte du hade tjafsat så tror jag det hade varit betydligt färre som överhuvudtaget förstått att det var du som var utpekad. Spåren var ju borttagna. Jag hade inte en aning om att det var dig det handlade om innan du skrev det själv. Är det inte lite kontraproduktivt?

Jim, det var inte svårt att begripa vem Lotta anklagade i sitt inlägg som fortfarande ligger kvar.
 
jkene skrev:
Jim, det var inte svårt att begripa vem Lotta anklagade i sitt inlägg som fortfarande ligger kvar.
Förklara för mig hur? Det enda jag kan utläsa är att hon fått ett SMS på göteborgska? Mig veterligen finns det en herrans massa göteborgare.
 
evalisen skrev:
De du tog bort!
Och i tidigare trådar, och de vet ju ni om.
Inga trådar jag kommer länka till här.
Det skrevs ett inlägg som helt uppenbart pekade ut en viss medlem. Det är mot reglerna. Det låg någon minut, sen fick jag ett par rapporter om det och tog bort det. Sen fortsätter du och gör dig själv otjänsten att berätta att du pekades ut i ett inlägget! Då kunde det väl lika gärna fått stå kvar, vad tjänade raderingen till då... Märkligt.

Och Kenneth, du vet antar jag men menar du att andra läsare skall kunna lista ut att Eva är göteborgare (var står det?) och alltså måste vara den man pratar om? Och varför rapporterades inte det inlägget isåfall, om det nu var så tydligt?
 
clindh skrev:
Det skrevs ett inlägg som helt uppenbart pekade ut en viss medlem. Det är mot reglerna. Det låg någon minut, sen fick jag ett par rapporter om det och tog bort det. Sen fortsätter du och gör dig själv otjänsten att berätta att du pekades ut i ett inlägget! Då kunde det väl lika gärna fått stå kvar, vad tjänade raderingen till då... Märkligt.

Och Kenneth, du vet antar jag men menar du att andra läsare skall kunna lista ut att Eva är göteborgare (var står det?) och alltså måste vara den man pratar om?

Vissa medlemmar är mer kända än andra, det tror jag du vet också.

Du kunde enkelt deletad Lottas och Johans inlägg med samma argument du rätteligen använde på mig för några sidor sedan.

clindh skrev:
Angående regler då... Ur Forumregler:

Driv diskussionerna framåt
Lite andra viktiga rekommendationer, för att hålla kvaliteten på trådar/kritikkommentarer uppe. Om du inte har något konstruktivt att säga så säg inget. Att skapa inlägg för skapandets skull leder ingenstans. Skriv kreativa inlägg som flyttar frågan framåt, istället för att bara säga emot. Motivera dina åsikter och tänk till innan.

 
evalisen skrev:
Vi är flera här som tycker olika, för att de ska bli rättvist så måste allas åsikter få lov att komma fram.
Det är det jag undrar om alla fick på siorna jag läste tillbaks. Åsikter fanns, men nonchalerades och skuffades undan med bl.a"vi sticker och kommenterar." Att kommentera är bra (jag bidrog också) men det är inte allt.

Ang. det där inlägget. Det var inte min menig att peka ut någon och kanske lite onödigt att alls skriva med tanke på hur det retar nu. Att jag berättade det berodde på alla de inlägg som säger att såna här diskussioner bara bidrar till bråk och ovänsskap och sms är ju faktiskt ett alternativt sätt att kunna jävlas utan att andra störs i tråden.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.