Re: Re: Re: Re: Back to the fifties
Bussmicke skrev:
Den skulle man ha, ser cool ut.
COOL !
Ser ut som en plastleksak för mig, som alla andra Pentax kameror.....
Men nu kommer väl Mabo och Phil kasta sig över mig..
Men ärligt talat... Ni kan inte jämföra Nikons och Canons semiprokameror med Pentax motsvarighet (k10d) när det gäller byggkvalitet...
Då har ni aldrig hållit en av konkurenternas kameror i era händer, jag har hållit i en K10d, och den kändes som en leksak jämfört med Canons 30D och Nikons D200 på kameramässan i Nacka 2007.
Tycker ni annorluda så är ni sådana fruktansvärda märkesbögar att ni inte kan ge en korrekt upplevelse.
Ni får tycka vad ni vill, men för alla andra förutom rena Pentax nördar så är det fullständigt uppenbart att kamerahuset på k10d ligger ljusår ifrån Canon och Nikons motsvarigheter, det behöver man inte vara en Einstein för att inse, därimot så är k10d ett prismässigt bra val jämfört med Canon och Nikon, men att den skulle vara likvärdig i byggkvalitet är ett rent hån, och det vet alla som haft alla tre kamerorna i sin hand, Pentax kameran är ett plastrangel i jämförelse,men en väldigt bra kamera, betydligt mer prisvärd än sina konkurenter, men vill man ha känslan av ett Prohus så är det definitift fel val... Det är vi väl alla helt överens om förutom dom allra heligaste Pentax nördarna, eller ?
/kent