Vad vore Fotosidan utan Mikael, Mabo, Phil, Martin, Magnus och Ove mfl...?
Oerhört tråkig enligt mig !
Det är ju dessa personer som tillför något av intresse att läsa om på detta forum, vem skulle stanna här förutom nybörjare om det bara var frågor om vilken kamera eller objektiv man skall köpa ?
Nej, kom igen nu kära debatörer, det är snart ett nytt år, och jag med flera ser fram imot Mikaels utmärkta och ingående tester (my favorits), Garpendals delade erfarenheter om det Nikon system jag själv äger, Mabos och Pihl's underbara mässande och kärleksförklaring till Pentax systemet , Oves och Martins vassa men uppfriskande inlägg. mm.....
Själv försöker jag att bidra med något vettigt här på FS, men inser att jag i bästa fall kan ge svar på nybörjares frågor.
Jag har varit förskonad i från att bli mailbombad med löjliga hot från Canon nördar sedan den olyckliga natten för snart ett år sedan, då jag full som en spruta vräkte ur mig okvädningsord på forumet som svar på mailen, ord som den här diskutionen långt ifrån varit beskonad ifrån, väldigt skamsen för vad jag skrivit i fyllan och villan fick mig att avbryta mitt medlemskap, men jag ångrade mig efter ett par dagar när jag hade fått distans till vad som hade hänt, förhoppningsvis så kommer ni också på bättre tankar och tar nya tag, jag skäms som en hund fortfarande för vad jag skrev, och jag förstår att jag på långa vägar inte är en uppskattad medlem på detta forum efter den incidenten, och jag är desutom långt ifrån den bästa på att formulera mig på ett korrekt och fint sätt i skrift, men det är som det är, alla är inte duktig på att formulera sig i skrift, och det är något man bör man tänka på när man läser inlägg innan man skriver elaka komentarer om hur personer stavar och formulerar sig.
Själv önskade jag att jag tex, hade Mikaels och Mabos kunskap, samt Martins och Oves mod att skriva vad jag igentligen tycker utan att bry mig om vad andra tycker, men jag försöker i allfall dra mitt strå till stacken och vara en aktiv medlem här på FS, trots att mina kunskaper långt ifrån är på tex Mickes nivå, men jag läser med glädje, och lär mig massor av dom intressanta inlägg som skrivs från ovanstående personer, för utan dom så vore den här sidan död och ointressant för dom flesta, förutom rena nybörjare.
Gott Nytt År alla Fotonördar !
/kent