snap
Aktiv medlem
Mikael jag är nog den som klagat mest på canon däremot har jag en 24-70 som ser bra ut i tryck om den är nerbländad till f8.
Jag gick inte in för att ge igen utan tycker det blev väldigt tråkigt när det spårade ur som det gjorde.Det är egntligen väldigt trist att det kan bli så infekterat när diskussionen går het för egentligen så diskuterar vi något som vi tycker om (lever av) fotografering.
Jag ska ta upp några saker som jag klagat på angående canons produkter
motjusgenskaperna på 70-200 2,8 is (bland det sämsta jag sett)
Att man inte når o kan rotera polfiltret med moljusskyddet påsatt på 70-200 2,8is
Att tex canon 1ds m2 är onödigt tung samt GICK DET INTE ATT GÖRA BATTREILADDARN ÄNNU STÖRRE TILL DEN?
Att batterikapaciteten är ett skämt på 5D
Att tex canons egen macro 100mm inte är skarpare än tex tamrons 90mm.
Att med 70-200 is så hänger sig kameran rätt var det är oavsett om kontakterna är rena eller ej.
Ps behöver jag nämna att jag beställt dels nya 70-200 is 4 (vill ha en lättare tele vid utlandsjobben)
Sedan har jag beställt en ny kamera som det inte står canon på.
Ska vi diskutera kameror så har dom flesta idag kommit up i sådan kvalite så att på en A4 heluppslag så är det svårt att se skillnad oavsett om kameran kostar 15000 eller 70000 utan det handlar mera om vad man är van vid.
Jag vill inte gå åt dig Mikael tycker bara att du gick lite väl hårt åt Roland.
Jag hoppas att Roland kommer tillbaks för du har mycket kunskap o pentax en eldsjäl sedan att det är lite överdrivet ibland thats life.
Dessutom så är det skrivet på pentaxforumet så då får man väl ta det.
God jul
Jag gick inte in för att ge igen utan tycker det blev väldigt tråkigt när det spårade ur som det gjorde.Det är egntligen väldigt trist att det kan bli så infekterat när diskussionen går het för egentligen så diskuterar vi något som vi tycker om (lever av) fotografering.
Jag ska ta upp några saker som jag klagat på angående canons produkter
motjusgenskaperna på 70-200 2,8 is (bland det sämsta jag sett)
Att man inte når o kan rotera polfiltret med moljusskyddet påsatt på 70-200 2,8is
Att tex canon 1ds m2 är onödigt tung samt GICK DET INTE ATT GÖRA BATTREILADDARN ÄNNU STÖRRE TILL DEN?
Att batterikapaciteten är ett skämt på 5D
Att tex canons egen macro 100mm inte är skarpare än tex tamrons 90mm.
Att med 70-200 is så hänger sig kameran rätt var det är oavsett om kontakterna är rena eller ej.
Ps behöver jag nämna att jag beställt dels nya 70-200 is 4 (vill ha en lättare tele vid utlandsjobben)
Sedan har jag beställt en ny kamera som det inte står canon på.
Ska vi diskutera kameror så har dom flesta idag kommit up i sådan kvalite så att på en A4 heluppslag så är det svårt att se skillnad oavsett om kameran kostar 15000 eller 70000 utan det handlar mera om vad man är van vid.
Jag vill inte gå åt dig Mikael tycker bara att du gick lite väl hårt åt Roland.
Jag hoppas att Roland kommer tillbaks för du har mycket kunskap o pentax en eldsjäl sedan att det är lite överdrivet ibland thats life.
Dessutom så är det skrivet på pentaxforumet så då får man väl ta det.
God jul