Annons

När kommer Canon med en ny FF kamera??

Produkter
(logga in för att koppla)

Stisse

Aktiv medlem
Hej,

Kört på med med 5D mk1 ganska länge nu och vill byta upp mig.. Blir att jag använder dotterns 400D oftare och hon gnäller :)

Så.. Vill självklart ha FF och en 5Dmk3 är för dyr när 6D finns med fler finnesser och lite sämre prestana men samma bildkvalitet vad jag förstår? Rätta mig här..

6D har funnits ett tag och jag undrar om det ligger en 6Dmk2 och lurar inom snar framtid?

Tack på förhand

/Stefan

Canon talar inte om vilka modeller de jobbar med. Man kan utgå från att det kommer efterträdare till de flesta modeller.

Ofta kommer de mer dyrare modellerna med cirka 3 års mellanrum. Men ibland kan det ta längre tid. 7D är snart fem år gammal.

När en ny modell kommer så kostar det alltid rätt mycket i början.

Det som Canon saknar just nu är en mer högupplöst kamera. 5D Mark III och 6D verkar sälja bra. 5D Mark IV kommer antagligen före 6D Mark II. 5D Mark III blev ett halvår försenad och efterträdaren borde inte vara väldigt långt borta. Möjligen blir 5D Mark IV den högupplösta kamera som många efterfrågar.

Så.. Vill självklart ha FF och en 5Dmk3 är för dyr när 6D finns med fler finnesser och lite sämre prestana men samma bildkvalitet vad jag förstår? Rätta mig här..

Stämmer. 5D Mark III är mer byggd som en yrkeskamera än 5D och 5D Mark II och det kostar. 6D är utvecklad senare och ger därför aningen bättre bildkvalitet. Man kan se 6D som efterträdaren till 5D Mark II.

Canon talar inte om vilka modeller de jobbar med. Man kan utgå från att det kommer efterträdare till de flesta modeller.

Ofta kommer de mer dyrare modellerna med cirka 3 års mellanrum. Men ibland kan det ta längre tid. 7D är snart fem år gammal.

När en ny modell kommer så kostar det alltid rätt mycket i början.

Det som Canon saknar just nu är en mer högupplöst kamera. 5D Mark III och 6D verkar sälja bra. 5D Mark IV kommer antagligen före 6D Mark II. 5D Mark III blev ett halvår försenad och efterträdaren borde inte vara väldigt långt borta. Möjligen blir 5D Mark IV den högupplösta kamera som många efterfrågar.

Stämmer. 5D Mark III är mer byggd som en yrkeskamera än 5D och 5D Mark II och det kostar. 6D är utvecklad senare och ger därför aningen bättre bildkvalitet. Man kan se 6D som efterträdaren till 5D Mark II.

Tack Magnus,,
Du övertalade mig att denna gång inte springa och köpa det bästa. Blev en ny 6D.
Blidmässigt är mk3 och 6Dan identiska och det lilla i prestanda är jag inte i behov av ofta. Möjligtvis fler AF punkter hade varit bra, har många primes med stora bländare så man få passa sig när man fokuserar och arrangerar om.
Dessutom fick jag Wifi, GPS och en lättare kamera.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar