Annons

mypix.se eller flickr.com?

Produkter
(logga in för att koppla)

mattiasw

Medlem
Hej!

Vilket fungerar bäst mypix.se eller flickr.com?

Bakgrunden är som följer, vi har gjort en släktresa som har resulterat i många bilder och en del filmsnuttar. Nu vill vi samla alla bilder på ett ställe så att de som var med kan hämta hem vilka bilder de vill, i originalstorlek förstås.

Det är väl betalkonton som gäller för att få plats med bilderna så det är inte frågan. Frågan är däremot, vilket har ni bäst erfarenhet av?

Hej! Vet inget om mypix.se men använder flickr själv och tycker det fungerar väldigt bra. Betalar man så har man i princip obegränsat med utrymme. Vet inte om det fungerar med filmsnuttar, har bara sett foton på flickr.

Har precis börjat använda flickr. Främst i syfte att kunna dela med mig av familjebilder till släktingar runt om i Sverige och utomlands. Till det är flickr utmärkt!

Jag är faktiskt imponerad av enkelheten och möjligheterna hos flickr! Redan i gratisabbonnemanget får man rätt stora möjligheter.

Filformaten som flickr stöder är .jpg .gif och .png.

Jag tänker också använda flickr för att visa bilder utan att behöva fundera till så mycket och utan att förvänta sig en massa konstruktiv kritik, När man lägger ut bilder på Fotosidan, tycker jag att man skall ställa lite krav på sig själv och här hoppas jag också på att få mer kritik och mer genomtänkta synpunkter på bilderna.

http://www.flickr.com/photos/johanlindqvist/ (men du som inte tillhör min familj ser inte så många bilder...)

ANNONS