Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mus med inbyggd kortläsare - var hitta?

Produkter
(logga in för att koppla)

petsematary

Aktiv medlem
Jag har sett folk med möss som har inbyggda kortläsare i sig för de vanligaste typerna av minneskort. Vet någon var jag kan hitta såna? Tycker idén är klockren om man inte behöver en trådlös mus.
 
Jodå, den verkar ju ha det jag söker förutom två små aber...

a.) den är svart och ful och ser obekväm ut
b.) den är inte optisk

Men tack för tips. Jag håller ögonen öppna för fler tips och letar samtidigt vidare.
 
Varför ha det i musen?
Verkar onödigt o krångligt, men tangentbordet kanske?
I skärmen tycker jag verkar smidigt :)
 
Skärmen kan jag tyvärr inte byta men inbyggt i keyboarden vore också tänkbart. Jag gillar såna integrerade lösningar. Att ha en massa lösa lådor är inte min påse.
 
Jag antar att du använder CF-kort. Clasohlson har en kortläsare med usb2 för 149kr. Den är otroligt smidig, du kan ta med den överallt i kameraväskan och även använda som usb-minne ihop med ditt CF-kort. Integrerade lösningar är oftast inte lika bra. Jag har usb1 versionen av läsaren och är mycket nöjd med hur liten och smidig den är, dock är den för slö ihop med raw, så jag ska byta till usb2.

http://www.clasohlson.se/shop/store...Campaign=N&NoCache=2005-03-02+10:22:28#q16231
 
finns sådana man kan bygga in i datorn, sitter på en CD eller diskett plats.. hittar dock ingen bra leverantör på dessa där man kan köpa som privat person..
 
De är också bra...för den som inte har iMac... nej keyboard eller mus får det bli. Jag är inte kräsen, bara det går att föra över bilderna är jag nöjd.
 
uff sicka priser. kortläsare för 3,5" finns på Mycom för 169:-. som hittat å plättlätt att stoppa i.
morr för sladdar och lösa saker på skrivbordet.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.