Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

modell??

Produkter
(logga in för att koppla)

gosepatte

Ny medlem
hej hej hur görman om man vill bli modell få kontakt med något modellargentur på något sätt?, jag har en fotograf som fotograferat mej på skoaj o sådär de blev väligt bra ocvh nu vill jag vändamej till en proffitionell fotpgaf? vart vänderjag mej då ?
 
gör en sökning bland fotosidans alla trådar så är du så gott som garanterad att finna svar.
 
På modellbilder så står det att läsa:
"Vi har just nu aktiverat medlemstopp. Vi har max 1000 medlemmar på sidan."

Jag antar det innebär att du inte kommer med förräns folk har sagt upp sitt medlemsskap...
och eftersom kön antagligen är rätt lång så lär det inte bli inom en snar framtid.

Tror sverige behöver en ny "amatör"-modellargentur.
Jag kan koda om bara nån kommer med idéerna osv...
 
Ang medlemstaket på Modellbilder.se. Det rensas rätt friskt bland inaktiva medlemmar, så det tar inte så lång tid att bli medlem där som det ser ut. Det fungerar så att har man inte varit inloggad/aktiv på två månader så mister man sin plats till förmån för någon annan.
 
Medlemstaket har mig veterligen funnits sen siten startade. Det var fullt när jag skrev upp mig och det har inte hänt något sedan dess.

Håller med om att det behövs en ny site som ser bättre ut (både designmässigt och funktionsmässigt). Kanske något man kan köra som projekt i utbildningen. Eller om någon känner sig manad att dra igång det är jag gärna på.
 
Jag anmälde mig i augusti och blev godkänd som medlem någon vecka efter detta så din ansökan måste försvunnit i mängden.

Kontakta redaktionen på modellbilder och fråga vad som hänt. För bara några dagar sedan låg medlemsantalet nere på 997 eller nåt, under 1000 iaf.
 
Nu har jag kollat i forumet, och Adam tog beslutet att införa medlemstaket på 1000 medlemmar den 24:e april i år efter en omröstning bland då befintliga medlemmar.

Och jag vet att det inte var fullt i början av maj eftersom jag kollade upp det då innan jag tjatade på en kompis att anmäla sig.
 
Väldigt märkvärdigt. Jag är nämligen säker på att taket nämdes redan innan jag skaffade mig en kamera här på FS. Men som sagt, nu upplevs sidan väldigt begränsad så medlemsskapet är inte längre intressant :)
 
Saxat ifrån Sthlms gruppen "Become a Model"

There are 2 divisions at the agency; one MODEL- and one PEOPLE division. We are always looking for new models to both divisions to mediate to our clients.



If you are applying as a MODEL, the desired height for females is approximately 170-182 cm and age 13-21. For males the desired height is 180-190 cm and age 16-25.



If you are applying as a PEOPLE MODEL, the only thing required of you is that you enjoy being in front of the camera and are not shy.

The people division seeks people of all ages, sizes and physical appearances. We also have actors and people with special talent. Perhaps you have something you are really good at that our clients would find most useful in their advertisement ?



HOW DO YOU APPLY AS A MODEL/PEOPLE MODEL ?



Send in pictures along with name, address, height, age and a stamped envelope. The pictures should be recent and clearly show how you look.

It is not necessary to send professionally taken pictures; amateur pictures are perfectly fine. We prefer that you do not wear any make-up in the pictures.

It will take 4-6 weeks before you receive a reply from us. Applications without a stamped envelope will not be responded to and we do not accept applications via e-mail.



Please send you application to:



Stockholmsgruppen/ATOM Agency

Grev Turegatan 10

114 46 Stockholm

Sweden
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.