Annons

Mobilkamera med 8 Mp

Produkter
(logga in för att koppla)
Bra att sensorerna blir billigare i detta pix-rejs. Får bara hoppas då att det är samma sensortillverkare som håvar in pengar från ost-asien så att dom kan göra alla sensorer billigare...

Länge leve pixelrejset!!

/Fredrik
 
ja nu går snart alla runt med en proffs kamera i mobilen.
(eller dom kommer tro det)

orkar inte bara möta på en sådan när man fotar.
;-)
 
Du är nog inte så stöddig och nedlåtande om (när) det visar sig vara en kanonbild som är tagen med en 8Mp kameramobil.
 
har du köpt en sådan stor kamera med 8 mega. när

jag köpte denna igår.
mobil och kamera och 8 meg. och 10 gånger så liten.

många mega/pix är det ända man behöver. när det är digital,
'
haha
 
Megapixlar hit och dit, när ska mobiltillverkarna lära sig att megapixlar inte är allt!

Varför ska man ens ha massa funktioner i mobilen? Som kamera, mp3 och tv (!)
 
Ribbe skrev:
Megapixlar hit och dit, när ska mobiltillverkarna lära sig att megapixlar inte är allt!
Det handlar mycket om prestige och goodwill, att visa att man ligger först i utvecklingen och kan presentera de "värsta" prylarna.

Och kanske inte så mycket om ett verkligt behov.
Ribbe skrev:
Varför ska man ens ha massa funktioner i mobilen? Som kamera, mp3 och tv (!)
Svaret på det är ganska givet för de flesta, givetvis för att slippa ha 4-5 olika pryttlar med sig (och därmed oxå 4-5 olika batterier!) och istället ha allt i en apparat.
 
Senast ändrad:
Om ni läser kommentarerna efter artikeln så ser ni att det är inte som Samsung kanske trodde att alla bara skulle skrika "JIPPI 8 MEGAPIXLAR I MOBILEN!!". Utan folk verkar tycka att mellan 1 till 4 räcker i en mobil.
 
Det skulle vara bra om de kunde bygga in en fax i mobilen, så man kunde skicka små meddelanden till varandra. Det hade varit grejer!
 
Min 1D Mark II har ju redan mikrofon, kan man inte hoppas på ett gsm-kort till den så man kan ringa upp andra fotografer?
 
Senast ändrad:
Tja..du har rätt ;) Men i alla fall. Det är åtminstonde tuffare att komma med min D70 och Sigma 70-200 än en K750i =)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.