Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Minolta AF 100/2.8 Macro något att ha?
- Trådstartare Dimage7d
- Start datum
stäck
Aktiv medlem
Det ser ut att vara ett bra objektiv. Skulle kanske ge runt 2500 för det. Skulle det bli dyrare skulle jag hellre välja ett Tamron 90/2.8 (nytt för ca 4000). Även om Minolta-objektivet kostar över 7500 spänn nytt (CF), så skulle jag inte betala mer begagnat bara därför (för 7500 tror jag inte alls det är värt).
petwal
Aktiv medlem
Jag är mycket nöjd med mitt Minolta AF 100 mm Macro 1:2.8 speciellt med att det är så skarpt. Andra har sagt att det slits ganska fort och inte är i klass med Minolta:s G serie även om det prismässigt ligger högt. Men som sagt jag är mycket nöjd med mitt och skulle nog betala 3000:- för ett begagnat. Vill minnas att det fick bra kritik när det för länge sedan kom.
Mvh
Peter
Mvh
Peter
Dimage7d
Aktiv medlem
objernulf skrev:
Skärpedjupet beror bara på avbildningsskalan (och givetvis bländaren) men inte brännvidden.
Med 100mm får man dubbla avståndet jämfört med 50mm vilket ofta är en fördel. Det blir också lättare att kontrollera bakgrunden eftersom ett mindre utsnitt av denna används.
Och vilket avstånd hamnar man på med 50mm ?