KGS
Aktiv medlem
larsaz skrev:
hade gärna varit utan både filminspelning & ljud & alla andra sådana saker bara dom fixat det, håller du med mig KG, hehe...
Njae, men jag kan offra den gröna lampan...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
larsaz skrev:
hade gärna varit utan både filminspelning & ljud & alla andra sådana saker bara dom fixat det, håller du med mig KG, hehe...
KGS skrev:
Idag var himlen jämngrå och tunga droppar föll i strid ström under stora delar av dagen så Aette fick hålla sej inomhus mestadels idag... klädde upp henne i "extra allt"
Maalse skrev:
- Smalare och "billigare" kamerarem
/Markus
PS Snacka om minus ;-) DS
PS PS Måste ju anmärka på något DS DS
larsaz skrev:
..Många klagar på D7i/hi:s ratt med lås, bortsett från att vissa havererat så föredrar jag det. Startar ledigt kameran med tummen vid enhandsfattning.
Larsa
larsaz skrev:
Den vansinniga placeringen av exponeringskompensationsknappen!!! Testa att ställa in blixtkompensation med den bakre ratten som det är tänkt, med högerhanden...
----
Sen måste jag säja att skjutknappen för val av fokuseringsmetod kändes väl så sladdrig, ingen stuns i lägena liksom...
----
Nån kommentar om strömbrytaren?
----
Många klagar på D7i/hi:s ratt med lås, bortsett från att vissa havererat så föredrar jag det. Startar ledigt kameran med tummen vid enhandsfattning.
KGS skrev:
He he... jag valde en A1 före både 10D o 300D o alla andra DSLR´s för att de ska få en chans att mogna först, så att de kan (som en A1)
1) Visa bilden på LCD´n
2) Få en vinklingsbar LCD
3) Bli programmerbara (intervalltagning t ex)
4) Klara av röstanteckningar till bilder
5) Få inbyggd bildstabilisering
6) Komma ner till rätt pris (dvs ungefär samma som motsvarande analoga hus)
7) Bli mer än bara en analog kamera med digitalt bakstycke. Den digitala tekniken erbjuder så mycket mer. Just wait and see!
Ser imponerande ut?????timofej skrev:
Varför nämner du inte optiken? Är det inte just här har A1 sin styrka? Ett 28-200 f2,8-3,5 ser mycket mer imponerande ut än 29-88 f3,5-5,6. ...........................
KGS skrev:
Objektivet på Minoltan, ihop med motljusskyddet är himla sexigt...
janc skrev:
Jag var tvungen att göra en "snabbfix" av mitt havererade lås i somras och noterade då att ratten fungerar alldels utmärkt utan låset.
Kan inte påminna mig att kameran slagits på av misstag någon gång och skulle den göra det så går den ju ner i viloläge efter 1 minut så det spelar i praktiken ingen roll.
KGS skrev:
1) Det går jättebra Larsa, du kan vara lugn!
Du trycker en gång på kompensationsknappen AE o sen styr du blixtkompensationen med bakre ratten och vanliga kompensationen med främre ratten. Dessutom är jag nästan helt säker på att du kan programmera om rattarna om du skulle föredra att styra blixten med främre ratten.