KGS
Aktiv medlem
RolandM skrev:
Klart impad, fast jag undrar hur det blir vid en åttondelssekund med lång brännvidd?
Testar imorgon... eller nu på en gång... med blixt... fast blixt o en åttondel... njae... nä...
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
RolandM skrev:
Klart impad, fast jag undrar hur det blir vid en åttondelssekund med lång brännvidd?
SunKi skrev:
Personligen har jag inte fallit direkt för funktionen som aktiverar av när man sätter ögat till sökaren...
Talar om min Dynax 7:a då..
Lionheart skrev:
Det där med målsökande auto-fokus. Antingen gör jag fel eller så är det nåt skumt med min auto-fokus. Jag ställer den på målsökande auto-fokus och ställer in den på ett objekt.
larsaz skrev:
Jag har aldrig gillat det heller på Dynaxkamerorna, rättare sagt så har det varit oanvändbart.
Av nån mysko anledning som jag inte riktigt kan ta på så fungerar det dock alldeles utmärkt på A1, klockrent!
Dock upplevde jag som KG att man får ta ett rejält grepp för att "greppet" ska vakna, kändes inte hundra...
SunKi skrev:
Hur katten kan det komma sig? För snabb AF på Dynax 7:an?
Förstår ändå inte riktigt, att den fokuserar direkt när man sätter ögat till sökaren, hur ofta har man fokuspunkten riktad exakt mot rätt ställe när man lyfter kameran?
KGS skrev:
Det här är en bild jag tog idag med digital zoom aktiverad. 14x zoom, fri hand, AS, men rätt kort slutartid 1/500.
Det är absolut en risk, jag skulle inte göra det.KGS skrev:
Men om man bränner ner sina filer som Raw på CD/DVD osv då kanske man sitter där med ett udda filformat i framtiden, ett filformat som ingen kan läsa? Kan det vara en risk?
EdwardH skrev:
"Digital" zoom? Jag hoppas du skäms.
Har man precis köpt sig en kamera, är över 40 och har gått på marknadsförarnas lögner, så använder man sig av digital zoom. Inte annars, KG.
jimh skrev:
Det är absolut en risk, jag skulle inte göra det.
Jaha.....?? jaja, jag provade att köra 135-film i ett standardbakstycke till Hasselblad http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?set=lp&ID=98036KGS skrev:
Touché! lovar att inte göra om det särskilt ofta... men man måste prova allt... åtminstone en gång! Imorgon ska jag prova 640x480 upplösning också *s*, då kan jag få in 13000 bilder innan jag behöver byta Microdrive...