Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Minolta A1??

Produkter
(logga in för att koppla)
Än har jag inte vågat fälla upp spegeln och så mycket som titta på min sensor... På en del bilder dyker det upp en halvt genomskinlig fläck. Den klonar jag bort. Misstänker att den kommer från ett objektiv mer än från sensorn. Jo, jag har utökat samlingen nu och ryser varje gång jag skiftar. Och det är ganska ofta, för det känns som om det alltid är fel brännvidd på plats.

Funderar på ett 18-250 från Tamron som jag limmar fast sen... he he

Att fota Makro med D7D är tragiskt jämfört med Ani. Fatta vilken fördel det är att kunna zooma upp sökarbilden 8x o se spindeln i vitögat när man fokuserar. Låg hela eftermiddagen på marken igår o fotade två spindlar som bråkade om sitt revir. Eller om de skulle göra fler spindlar. Nästan ingen bild blev skarp :-(
 

Bilagor

  • spiders2807.jpg
    spiders2807.jpg
    44.8 KB · Visningar: 145
Det är bara att söka upp ett ex på Blocket och sluta cirkeln efter DSLR utflykten.
 
Jag vet var Ani bor... rätt verktyg för rätt sak. En A2 för makro och kanske all-round resekamera och en D7D för bilder i svagt ljus o när det måste gå undan... Om de kraschar ner på ett par tusen spänn ska jag köpa upp så många jag hittar *S*
 
Vi e slutarsvågrar, Hobbe o jag... o Jörgen o jag... ha ha... men på min tid kunde inte Aette rama in bilder direkt i kameran...
 
Om tre veckor åker Ani till Thailand i en hel månad... o jag får inte åka med... får väl hälsa på Aette i kalla Gävle istället *s*

Har ni sett att nya systemkameror börjar bli allt mer lika A1 o A2, alla har inbyggt antiskak o de flesta börjar få användbara LCD-skärmar. Saknar snart bara den elektroniska sökaren...
 
Ajdå. Hur skall du klara dig utan din kvinna så länge?
Visst. Aette ligger här vidöppen och väntar på att få känna dina smekande fingrar över sig igen.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.