KGS
Aktiv medlem
Än har jag inte vågat fälla upp spegeln och så mycket som titta på min sensor... På en del bilder dyker det upp en halvt genomskinlig fläck. Den klonar jag bort. Misstänker att den kommer från ett objektiv mer än från sensorn. Jo, jag har utökat samlingen nu och ryser varje gång jag skiftar. Och det är ganska ofta, för det känns som om det alltid är fel brännvidd på plats.
Funderar på ett 18-250 från Tamron som jag limmar fast sen... he he
Att fota Makro med D7D är tragiskt jämfört med Ani. Fatta vilken fördel det är att kunna zooma upp sökarbilden 8x o se spindeln i vitögat när man fokuserar. Låg hela eftermiddagen på marken igår o fotade två spindlar som bråkade om sitt revir. Eller om de skulle göra fler spindlar. Nästan ingen bild blev skarp :-(
Funderar på ett 18-250 från Tamron som jag limmar fast sen... he he
Att fota Makro med D7D är tragiskt jämfört med Ani. Fatta vilken fördel det är att kunna zooma upp sökarbilden 8x o se spindeln i vitögat när man fokuserar. Låg hela eftermiddagen på marken igår o fotade två spindlar som bråkade om sitt revir. Eller om de skulle göra fler spindlar. Nästan ingen bild blev skarp :-(