Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Minolta A1??
- Trådstartare KGS
- Start datum
KGS
Aktiv medlem
larsaz skrev:
Godmorgon KG, satte du kaffet i vrångstrupen?
Larsa
Godmorgon själv!
Näää jag e sååå coool... har inte ens fått min A1 bekräftad ännu, medan min Expertbutik hävdar att de får sina två första i nästa vecka.
Just nu är jag helt säker på att jag löser ut den... men framåt kvällen kanske det är en 10D eller 300D som är på tapeten igen...
Och vad kommer Nikon med??
stranden
Aktiv medlem
Re: Cyberphoto skriver om A1
Linmajon skrev:
Inte alltid... [/B][/QUOTE] Well, den var inte v...ga recensioner brukar jag söka på annat håll.
KGS
Aktiv medlem
Allt om A2
http://members.aol.com/manualminolta/fixlens.htm
Men Super A kanske är den man egentligen vill ha...
http://members.aol.com/manualminolta/fixlens.htm
Men Super A kanske är den man egentligen vill ha...
Canon? Nikon har haft samma fattning sedan...vad är det; 60-talet? Pentax likaså, tror jag.masur skrev:
Att inte erbjuda bakåtkompabilitet är helt i linje med Minoltas historiska agerande till skillnad från Canon och Nikon.
Jag kan använda 35 år gamla gluggar på min D100. Utan ljusmätning, men ändå...
åkäj, är inte så haj på Pentax, sorry. Men de har haft K-bajonett ganska länge, tror jag.masur skrev:
Pentax hade skruvgänga en gång i tiden så där har du fel.
EricS
Aktiv medlem
perlin skrev:
Om nu Minolta tänkte släppa en digital SLR varför satsade man inte på att ”digitalisera” Vectis S1? Där finns ju en ganska nätt kamera med många olika typer av objektiv. Någon som har en idé?
Det var precis det de gjorde med RD-3000, men den blev ingen succé. Antagligen var de för tidigt ute.
bjanha
Aktiv medlem
KGS
Aktiv medlem
Tog in ett par av bilderna i PS o kollade dem där... o där ser de märkligt nog bättre ut... porträttbilden ser klart bättre ut och metallen i hornet ser mindre plastig ut... hmmm... får nog offra en utskrift på bilderna i nån stor storlek... de här bilderna borde ju vara så bra det bara går med tanke på att Minolta tagit dem och valt just de här själva... Till skillnad mot "oberoende" testare och amatörer. Såg några exempel från 300D i det forumet, exempel som knappast kan glädja Canon...
KGS
Aktiv medlem
EricS
Aktiv medlem
Det tog ju ett tag innan recensionerna av 300D dök upp. När de väl kom så publicerades de nästan exakt samtidigt på (minst) 3 siter.
Jag tror att Canon förbjöd dessa siter att lägga upp recensionerna innan ett visst datum. Gissningsvis för att lämna lite nyhetsvärde till papperstidningarna.
Minolta kanske gör likadant.
Jag tror att Canon förbjöd dessa siter att lägga upp recensionerna innan ett visst datum. Gissningsvis för att lämna lite nyhetsvärde till papperstidningarna.
KGS
Aktiv medlem
EricS skrev:
Så kan det vara, men eftersom den beräknas levereras till slutkund, dvs mej, i nästa vecka så är det väl dags... men det kanske är fler än jag som "köper grisen i säcken"
KGS
Aktiv medlem
EricS
Aktiv medlem
Du menar hennes ögon eller?
En av de features jag uppskattar/använder mest med min Dynax 7:a är att visa hur ljusmätaren uppfattar ljuset i varje zon. Finns denna feature på A1? Jag kan inte hitta den.
Jag antar att den inte är lika viktig på en digitalkamera eftersom man kan se resultatet direkt och även läsa ut viss information i histogrammet, men ändå...
En av de features jag uppskattar/använder mest med min Dynax 7:a är att visa hur ljusmätaren uppfattar ljuset i varje zon. Finns denna feature på A1? Jag kan inte hitta den.
Jag antar att den inte är lika viktig på en digitalkamera eftersom man kan se resultatet direkt och även läsa ut viss information i histogrammet, men ändå...