Det är det som tillverkarna vet. O givetvis är det så jag räknar också, dessutom tycker jag att digitalt mörkrumsarbete är mycket bekvämare än analogt. Jag har ju kört digitalt sen hedenhös av just de här skälen. Men i längden så kommer priset att baseras på vad kamerorna kostar att bygga + maximal vinst, precis som idag. Men den maximala vinsten kommer att krympa, annars kommer det snart in nya aktörer som gör lika bra, eller bättre produkter, billigare. Upptäcker Bill att det finns stora pengar att tjäna så gör han snart en MS Camera och Apple har gjort det förr o telefontillvekarna gör bättre o bättre kameror framöver.
Sen är det ju så att det fordras en hel del infrastruktur också för att man överhuvudtaget ska ha nytta av en digitalkamera. Och den är inte gratis... o emellanåt känner man behov av att uppgradera den med...
För övrigt vill jag gratulera Kim till 11000 bra bilder. Själv har jag kanske fått ut 100 av 4000... förutom många "reseminnen" o dylikt.
När jag fotar digitalt så tar jag kanske fem, sex olika exponeringar av ett intressant objekt, labbar med olika inställningar o donar, det hade jag INTE gjort om jag kört analogt, då hade filmrullen snart varit slut...
/kg som också kan motivera kostnaden