Sonnaren
Aktiv medlem
Re: Hämtade mina första utskrifter
Men som analogfotograf och nöjd mörkrumsarbetare har jag så erbarmligt svårt att förstå din förundran och upprymdhet över ett så skäligen enkelt faktum att något som skall vara svart är....ja, - svart då. Analogt är det en självklarhet, jag har aldrig rusat ut ur mörkrummet joddlande av fröjd över så enkla effekter.
Digitalkameror har uppenbart vissa tillkortakommanden......?
Us
Jaha jaa.....joo. Visst gör jag mitt bästa för att glädjas med dig, honestly.KGS skrev:
av bilder tagna med Aette... nöjde mej med 15x20 cm. Bl a en bild med mycket svart (= risk för brus), http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?set=lp&ID=146317
Utskrifterna via Fujifilm lämnar absolut inget övrigt att önska. Bortsett från motivval och komposition som knappast kamera eller Fuji kan lastas för är bilderna så bra så jag nästan får en tår i ögat... I det stora svarta området finns inte en antydan till brus, inte en död pixel, nä bara en jämn fin svärta...
Å andra sidan delförstorade jag bilder tagna med ett tidigare ex, en Olympus 3030, drog upp dem rätt rejält i Photoshop för att de skulle uppfylla "kraven" på storlek som Fuji ställer och även de blev så bra som man bara kan kräva.
Nästa projekt är 50x70 förstoring som ska bli en julklapp till... ooops... julhemlis...
Gjorde även en svartvit variant på en bild och tja... hade jag inte tagit den själv så skulle jag säga att det är "världsklass". Tusan alltså, vet inte vad som ska få mej att släppa Aette till hösten... men det visar sej då...
Tänder ett ljus imorgon o firar Aette 2 månader... ten more to go...
/kg - glad som en speleman
Men som analogfotograf och nöjd mörkrumsarbetare har jag så erbarmligt svårt att förstå din förundran och upprymdhet över ett så skäligen enkelt faktum att något som skall vara svart är....ja, - svart då. Analogt är det en självklarhet, jag har aldrig rusat ut ur mörkrummet joddlande av fröjd över så enkla effekter.
Digitalkameror har uppenbart vissa tillkortakommanden......?
Us