Annons

Min fotosida / ser de bra ut?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jenssa

Medlem
yo !

Antar att tråden ska ligga här.

Är ganska ny med att ta foto men försöker iaf :D

Här finns dom bästa bilderna = www.nordfoto.se

Ta gärna en titt och ge kritik eller förslag :)

//Jensa
 
Jag ar en tendens att vara lite hård i min kritik, så försök att inte ta det som en personpåhopp.


Designen på första sidan känns inte speciellt tilltalande. Försöker du sälja rördelar eller prestentera dig som fotograf?
Sätt ditt namn som rubrik!
Sidan lider för verkar lida av något slags upppunktningsnevros. Vad är nödvändigt att för att tolka bilderna? Hur mycket lämnar du till betraktaren att själv ta reda på?
Lägga in bilder? Utsnitt av bilder?
Slopa kamerainformationen, du behöver inte ge bort dina hemligheter gratis eller göra reklam.
jag gillar inte alls den ljusblå färgen. En vit färg hade lyft fram bilderna eller färg som återkommer iflera bilder vore bättre.

Naturalbumet:
Några riktigt bra bilder, fina kompositioner. Fast jag hade sovrat hårdare i bildutvalet. Vad försöker du berätta? Jag ställer bara ut de ilder som ger mig en magkänsla av stolthet.
Det är måga fina strama komposition men få bilder där det händer någonting eller kräver eftertanke.

Industri:
Är det en dokumentation eller konstfotografi? jag gillar dom rena formerna men det kunde renoldlats mer för att skapa mer intresse.
 
hallå! tack för svaret :D

Nu är det så att jag är väldigt dålig på webbdesign etc, du skulle ha sett första versionen av sidan :D haha

Kan hålla med om att den kanske är lite kal och tråkig men jag gillar den faktiskt, hellre tråkig än plottrig.

Bilderna kanske blir förmånga på nårgra ställen men jag tar så många bilder att nån måste jag visa upp, hmm dilema

tack än en gång för ditt svar!

//Jensa
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.