Annons

Min första systemkamera - Amatörfotograf

Produkter
(logga in för att koppla)
Kan tipsa om Pentax K-x med kitobjektivet. Går på 4800 kr på Cyberphoto tills på torsdag (prissänkt 500). Då kan du slänga med ett minneskort så är du uppe i 5000.
 
Precis vad jag har för kreterier åxå. Ska köpa en Canon 500D eller en Pentax KX idag för min budget ligger på 5000sek. Å har inte fotat sedan jag la undan min gamla filmrulle Konica - för sisådär 10års sedan :)

Pentax KX är snabbare än Canons budget och har inbyggd stabilisator i huset. för samma pris. Sedan vet jag inte om Pentax är sämre i hårdvaran?

Har själv en Pentax KX och är riktigt nöjd med den. Sen att man kan köra alla Pentax objektiv utan problem är ju ett plus det också.
 
om du verkligen vill veta vilken kamera du ska köpa prova först att köpa minnsekort prova dom olika kamera med ditt minneskort i dom obs använd papper och penna och skriv upp vilken kamera som tog bilden på sett kommer utväljningen bli lite lättare-
kolla in bild resultat hemma välj utan vilken kamera du kommer var intresserad av

eller väg in om den ska var lätt eller inte

lycka till
 
Precis vad jag har för kreterier åxå. Ska köpa en Canon 500D eller en Pentax KX idag för min budget ligger på 5000sek. Å har inte fotat sedan jag la undan min gamla filmrulle Konica - för sisådär 10års sedan :)

Pentax KX är snabbare än Canons budget och har inbyggd stabilisator i huset. för samma pris. Sedan vet jag inte om Pentax är sämre i hårdvaran?

Eftersom det är första kameran så vet inte trådstartaren ännu hur hon ska använda kameran.
80-90 % av systemkameraköpare/användare köper en kamera med kitobjektiv, och fotar i JPG med den gröna knappen. Köper inga fler objektiv.
Inget fel i det, men då spelar egentligen ganska liten roll vilken fabrikat du köper, alla ger bra bilder.

Men om du vill tillhöra de som inte använder så kameran... Då ska du ställa andra frågor.
Vill du skaffa många begagnade objektiv? -- Nikon eller Canon
Vill du filma mycket? Canon, Panasonic eller de nya Sony modellerna.
Vill du fota sport ?-- snabb modell
Vill du hålla dig under 5000 kr med objektiv? -- det begränsar urvalet rejält...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.