RasmusBender
Medlem
Jag fick den i fredags förra veckan , dustin sade att man skulle skicka den till dem!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Har precis för en stund sen packat upp den, laddat
batterierna och testat shoota lite och nu indikerar
kameran att batteriet är tomt. När jag stoppar i
batteriet i laddaren så visar den att den är fulladdad.
Vad är felet tror ni..batteriet eller ?
det enda jag sett som stör lite är att man inte kan radera alla bilder som på gamla Bettan.
Har precis för en stund sen packat upp den, laddat
batterierna och testat shoota lite och nu indikerar
kameran att batteriet är tomt. När jag stoppar i
batteriet i laddaren så visar den att den är fulladdad.
Vad är felet tror ni..batteriet eller ?
Om Du väljer menu och den tredje fliken
/ Choke
Det är lätt avhjälpt genom att lägga in Erase images i My Menu (den sista menyfliken).Precis och så krångligt är det inte på första 5D:n.
Det är lätt avhjälpt genom att lägga in Erase images i My Menu (den sista menyfliken).
Dead On Arrival. Innebär i detta fall att produkten är trasig när man får den (eller tätt inpå). En del tillverkare brukar hantera DOA-fall annorlunda än vanliga garantifall där felet uppträder efter en längre tids användning. T.ex snabbare service eller kanske rentav byte mot en ny produkt.vad är en doa?
Det är lätt avhjälpt genom att lägga in Erase images i My Menu (den sista menyfliken).
Har hört precis tvärtom. Har aldrig råkat ut för ett korrupt minneskort heller så jag fortsätter med min variant.
Vad jag hört ska man alltid ta bort bilderna manuellt, och formatera då och då bara.
Tar du bara bort bilderna finns det risk att restdata ligger kvar på kortet. Nu vet jag inte exakt hur det är med minneskort, men för hårddiskar borde en snabb formatering, som bara nollar alla sektorer det finns data i och skapar ett nytt filsystem, vara det bästa.
En vanlig formatering nollar alla sektorer på disken, även de som inte innehåller data. Det tar längre tid och sliter mer på disken (gäller inte i lika stor utsträckning för elektroniska minnen typ minneskort, då de inte utsätts för mekanskt slitage).
Personligen tror jag därför att det bara är fördelar med att formatera minneskortet istället för att ta bort alla bilder. Huruvida man kör snabb eller normal formatering bör inte spela någon roll. Har du hört tvärt om får du gärna tala om varför.