Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mest prisvärd? 40D eller D80

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: visst finns det det....

Yupiteru skrev:
Visst finns det stabiliserade gluggar till dem (men de kostar därefter), men det finns det i ärlighetens namn till Olympus också
Jaså? Jag vet att det finns två Leica-zoomar med stabilisering som har 4/3-fattning, men vad jag förstår fungerar inte deras stabilisering på ett E410-hus.
 
Re: visst finns det det....

Yupiteru skrev:
Se på alla som köper Canon/Nikon =)

Visst finns det stabiliserade gluggar till dem (men de kostar därefter), men det finns det i ärlighetens namn till Olympus också

Äsch, finns VR/IS gluggar från 1800kr o uppåt, inga jätte ekonomiska problem o ha antiskak i en Canon ellr Nikon.

Däremot, som Erland skrev, finns de inte en möjlighet o få antiskak i en E-410.
 
Hej, är en grymt nöjd D80 ägare men är nog benägen att säga att 40D är mer prisvärd idag trots att den är lite dyrare. Anledningen? Jo den är 2 år nyare och det är mycket när vi snackar digitalkameror, framförallt när det gäller brus på höga ISO. Det blir nog till att handla en D300 om man ska få bättre brusegenskaper än i Canon 40D. Men snart har du en ersättningsmodell till D80 (D90) och då är säkert den något bättre än 40D när det gäller brus och så rullar det på... Titta på objektiv och tillbehörsutbud och kolla om det finns saker där som väger till det ena eller andra systemets fördel. Personligen väljer jag nikon på grund av handhavande och ergonomi. Annars hade jag lika gärna haft canon, båda dessa är odiskutabelt bäst när det kommer till optik och andra tillbehör. Kolla vad proffsen använder ;)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.