Annons

Rekomendation av tillverkare av ryggsäck/väska

Produkter
(logga in för att koppla)
Shimoda X50 är jag väldigt nöjd med. Den har löstagbar kamerainsats som kan köpas i flera olika storlekar. Tåligt yttre skal, rymmer massor och bekväm att bära.
Tack för tipset. Verkar vara mycket välgjorda och modulära, dock till en saftig prislapp här i Sverige.

Får det plats en kamera med batterigrepp (exempelvis Fuji X-T4 eller X-H1)?

Senast ändrad:
Tack för tipset. Verkar vara mycket välgjorda och modulära, dock till en saftig prislapp här i Sverige.

Får det plats en kamera med batterigrepp (exempelvis Fuji X-T4 eller X-H1)?
Det tror jag. Insatserna finns i flera olika storlekar. Beroende på ryggsäck kan man också stapla två insatser på varandra. Har haft två Sony kameror och tre objektiv i DLSR insatsen.

Tusen tack för alla tips, jag har börjat kolla på de flesta tillverkarna ni tipsat om och alla verkar ha riktigt spännande saker. Det kommer inte bli lätt att välja. Jag får nog sätta en deadline :-D

Jag har en Lowepro Flipside 400AW, i den får jag ner HELA min utrustning bestående av OM-1 med favoritobjektivet 40-150 PRO, extra batterigrepp, 7-14mm PRO, makro 60mm, telezoom100-400mm plus lite filter, extra batterier, fjärrutlösare m.m. På utsidan finns gott om remmar att fästa skrymmande saker, dedikerat stativfäste!

För kamerautrustning plus extra plats för mat, extra kläder etc. för vandring så tycker jag det bästa är att köpa en riktig tursäck i lämplig storlek. Helst en som har delat utrymme. Sen komplettera med lös insats för kameraprylarna som passar. Om den ska användas främst för foto över dagen, kortare vandring etc. så är nog en fotoryggsäck bäst, med insats som lämnar plats för kläder, mat mm. Mitt tips är nya-evo.eu. Inte de billigaste, men riktigt bra kvalitet och väldigt genomtänkta. Bra bärsystem med alu-skenor, justerbar höjd på bärsystem, bra midjebälte. De har olika insatser att välja mellan.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto