Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

mer svärta i bilden!

Produkter
(logga in för att koppla)

romhav

Aktiv medlem
Jag har tagit en bild som jag sedan gjort om till sv/vitt, genom att använda "blanda kanaler".

Jag är inte riktigt nöjd med bilden ändå, tycker att det skulle vara mer svärta i den. Jag har lagt upp den i kritikpoolen för att få den kommenterad förståss =) men också ställt frågan hur man skulle kunna göra för att få till mer svärta. Får inget napp där så jag provar här!

Någon som kan tipsa om hur man gör?

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?set=lp&ID=742058

Mvh Romana

Testa att leka runt med reglarna i 'blanda kanaler' så tror jag du snart får mer svärta i bilden.

Bilagor

• untitled-2.jpg
    untitled-2.jpg
    35.1 KB · Visningar: 356
Tack för ditt svar!

OK, jag får fortsätta att leka lite med kanalerna. Jag har testat lite med att ändra kontrasten också, men får inte riktigt till det.
Är inte så bra på att använda PS och oftast känns det som att man snarare förstör än tillför bilden något =)

MVH Romana

Om jag får kan jag testa med en av dina flugbilder i färg, så kan du får ett förslag på vilka inställningar som skulle kunna funka.
Det finns ju förövrigt många sätt att få mer svärta i bilden och det handlar ju också om hur du vill att svärtan ska se ut.

/Maria

Gärna det! Jag mailar över en bild.

MVH Romana

Ehh..det går ju inte att bifoga bild via fotosidans länk till din mail...

Om det är ok för dig så kan du kanske skicka din mailadress till mig så skickar jag en bild sedan?

MVH Romana

Senast ändrad:
Jag skulle nog göra nåt sånthär (nedan) sen om det är vad du eftersträvar - det kan jag inte lova :)
/Maria

Bilagor

• untitled-2.jpg
    untitled-2.jpg
    32.1 KB · Visningar: 274
Jag har ändrat så som du föreslog och jag tycker att bilden blev bättre! Tack för hjälpen!

Och alla ni 130 personer som varit inne och tittat på bilden har nu ett ypperligt tillfälle att tala om om den blev bättre eller ej;)

MVH Romana

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar