Annons

Mer män i bilderna

Produkter
(logga in för att koppla)

Zoe33

Aktiv medlem
Hallå!

Är hemma och krasslig och har faktiskt inget bättre för mig än att kolla igenom typ varenda bild på fotosidan. :)

Det jag märkt är att det, i alla fall inom studiofotografibildpoolen (långt ord!), i majoritet är kvinnor i utmanande poseringar. En mindre mängd prylar och ganska få män, sett till antalet bilder. Och i 9/10 tagna av kvinnor! Vilket är lite tråkigt!

Jag är på inget sett homosexuell, men jag tycker att en bild på en man kan vara minst lika cool/fin/vacker/spännande som en på en kvinna.

Ta tex Jessica Wikström (http://www.fotosidan.se/gallery/view.htm?ID=69371). Hon har tagit några riktigt j*vla fantastiskt bra bilder på män. Så skulle jag vilja kunna fota en dag.

Men den typen av bilder är, som sagt, i de flesta fall tagna av en kvinna. Varför vågar inte vi män fota andra män? I dagens samhälle spelar det ju mindre roll lixom. Det är konst! Våga släppa könsrollerna! Ehum, ja ni hajar.

Mycket av att det i merparten av bilderna är kvinnor bakom kameran kan ju förklaras av att vi är en majoritet män på fotosidan.

Lite funderingar bara. Mer man on man action! :D haha!

/Andreas
 
Att det inte laddas upp så många sådana bilder beror troligtvis främst på att väldigt få fs medlemmar tittar på studiobilder som porträtterar män. Iaf är det min åsikt som jag baserar på att jag tidigare hade en del sådana bilder uppladdade här. Det är ju inte kul att ladda upp om ingen tittar. Det är vad jag tror iaf.

/J
 
MrJ skrev:
Att det inte laddas upp så många sådana bilder beror troligtvis främst på att väldigt få fs medlemmar tittar på studiobilder som porträtterar män. Iaf är det min åsikt som jag baserar på att jag tidigare hade en del sådana bilder uppladdade här. Det är ju inte kul att ladda upp om ingen tittar. Det är vad jag tror iaf.

/J

Vilket är synd! Jag tittar på dom iaf! Daniel Wester som svarade ovanför har jättefina bilder.

Att man inte tittar på bilder av män är konstigt, imho. Varför inte lixom, man väljer ju bort en hel värld. Typ som att säga "Jag gillar Asien, men inte kineser". Jag vet inte.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.