Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
mer en 5 megapixlar?
- Trådstartare sagan
- Start datum
- Status
- Ej öppen för ytterligare svar.
sagan
Avslutat medlemskap
tomasis skrev:
när ska du få den? hur mkt kommer den kosta? 15k?
det låter som att du äger dimage 7i redan, hehe
det är jag som behöver mer än 5mpx
du skrev proffskvalite på zoom o bild (tänkte du väl på din efterlängtade 7i?).. det är skrattretande
12500:- den är på väg
ska du ha större en A3? som sagt, jämförelsen gäller småbild, inget annat..
Skrattretande?
Minolta kallar detta objektiv "GT" vilket härstammar från Minoltas professionella "G" serie. Objektivet är även APO, dvs har apokromatiska linselement för bättre prestanda. Vår test visar att objektivet håller måttet.
Det är ett proffsobjektiv
Bildkvalitén..kolla in (gäller dimage7):
http://www.dpreview.com/gallery/minoltadimage7_samples2/
eller läs alla tester av bildkvalitén på dimage 7..imponerande..japp den håller proffskvalité
sagan
Avslutat medlemskap
Jörgen skrev:
Bättre?? Frågan är hur bra det är i jämförelse med annan optik. Du skriver om proffskvalité. Själv föredrar jag fast optik. Det har sina för och nackdelar men i jämförelse med zoom så ger de bättre teknisk bygg- och bildkvalité för pengarna.
Javisst, fast brännvid ger bäst bildkvalité så klart!
nu snackade vi om zoom
är inte intresserad av fast brännvid eller av systemkameror, alldeles för opraktiskt..det ska inte kännas som en plåga att ha med sig..vikt och storlek är på tok för mycket
sagan
Avslutat medlemskap
tomasis skrev:
det blir kul jämföra Contax N1D bilder med Minolta 7i även Nikon D100 o Canon D60
Javisst! inte oroad
sagan
Avslutat medlemskap
tomasis skrev:
kim: jag är fortfarande skeptisk
jag väntar o se jämförelser mellan contax n1d o minolta 7i
få se..
Det vore 17 om inte contax n1d gav bättre bilder 70 000:- eller vad var det den skulle kosta?
men jag tvivlar på att skillnaden i bildkvalite i normala storlekar (upp till A3) skulle vara avsevärd
sagan
Avslutat medlemskap
tomasis skrev:
få se..
Nu börjar det likna något!
KanonCanon
Aktiv medlem
contax? se här:
http://www.dpreview.com/news/0102/01021106pentaxdigitalslr.asp
alla ropade efter en "full-frame" sensor med många megapixlar... den hade stora chanser att bli en stor försäljningsucce!
Den kom aldrig på marknaden? varför?
jo, just det - read my lips! fullframe sensorer är BAD...
kanske contaxen med sina objektiver har större chanser att lyckas? vem vet? idag tror jag inte ens att den kommer att säljas, likadant med sigma sd9.. och jag tror det inte förrän jag ser en bild med mina egna ögon och ett pris i butiken!
http://www.dpreview.com/news/0102/01021106pentaxdigitalslr.asp
alla ropade efter en "full-frame" sensor med många megapixlar... den hade stora chanser att bli en stor försäljningsucce!
Den kom aldrig på marknaden? varför?
jo, just det - read my lips! fullframe sensorer är BAD...
kanske contaxen med sina objektiver har större chanser att lyckas? vem vet? idag tror jag inte ens att den kommer att säljas, likadant med sigma sd9.. och jag tror det inte förrän jag ser en bild med mina egna ögon och ett pris i butiken!
tomasis
Aktiv medlem
kim99x skrev:
Nu börjar det likna något!
jag kommer inte bli hjärntvättad av dig
hellre en analog än ZLR
men kan tänka mig för en DSLR but never ZLR
sagan
Avslutat medlemskap
tomasis skrev:
jag kommer inte bli hjärntvättad av dig
hellre en analog än ZLR
men kan tänka mig för en DSLR but never ZLR
envis typ, vet inte sitt eget bästa *skojar*
vill du förklara förkortningarna?
tomasis
Aktiv medlem
kim99x skrev:
envis typ, vet inte sitt eget bästa *skojar*
vill du förklara förkortningarna?
DSLR digital single lens reflex
ZLR zoom lens reflex (det tog jag från tidning Photography)
e det vad du ville veta?
både vi är envisa typer
sagan
Avslutat medlemskap
tomasis skrev:
DSLR digital single lens reflex
ZLR zoom lens reflex (det tog jag från tidning Photography)
e det vad du ville veta?
japp, inte förstår jag varför du tycker som du gör, men förkortningarna är förklarade
tomasis skrev:
både vi är envisa typer
Där råder ingen tvekan!
tomasis
Aktiv medlem
kim99x skrev:
japp, inte förstår jag varför du tycker som du gör, men förkortningarna är förklarade
jag är ju en konservativ B&W älskare som föredrar fast objektiv av högsta kvalitet som Leica, Zeiss, Mamiya därefter ligger Nikon
sagan
Avslutat medlemskap
tomasis skrev:
jag är ju en konservativ B&W älskare som föredrar fast objektiv av högsta kvalitet som Leica, Zeiss, Mamiya därefter ligger Nikon
Aha!
Ska förklara varför det inte skulle fungera för mig..jag kan vandra i skogarna många kilometer med stativ, kamerautrustning i övrigt, och ha matsäck inkl dryck med mig..vill med andra ord hålla vikten så låg som möjligt och storleken så liten som möjligt..så systemkamera är jag trött på..hade en nikon F601 med 6 objektiv..det vägde och tog en jäkla plats
..man orkade inte vandra så länge då
S/V går ju hur bra som helst med digitalt oxå ;-)
Senast ändrad:
tomasis
Aktiv medlem
kim99x skrev:
S/V går ju hur bra som helst med digitalt oxå ;-)
jo för dom som har inte höga krav för B&W bildkvalitet.
platt "kliniskt" rent digital svartvitt är inget för mig som njuter av kornig trix eller delta iso 400-3200
jag är inte direkt naturfotograf
jag skulle nöja mig med t.ex Nikon F100 med AFS 17-35 och AFS 80-200 .. kanske en extra 300 eller 400mm glugg
varför 6 obj? jag hatar sånt även stativ o rejäla blixt som gör bilderna "onaturliga"
street photography är naturlig val för mig
men det hade varit skoj att fotografera actionbilder t.ex extreme bikes, bilar
därför väntar jag på en snabbare DSLR med telezoom obj
sagan
Avslutat medlemskap
Ah! blixt använder jag aldrig!! reflektor om så skulle krävas
6 objektiv, därför att zoomarna var värelösa på den tiden..eller alldeles för dyra
de har blivit avsevärt bättre senaste 5-6 åren
men då är det ju MYCKET bättre att ha dem inbyggda i kameran
Stativ är ett måste på många naturbilder, men på uzín har jag bildstabilisator så den klarar en del bilder, men långt ifrån alla.
oki, vi fotograferar helt olika motiv och med helt olika "film" typer, använder endast 100 iso eller lägre
Dimage 7i är inte så plastig som 7:an iaf..och de flesta systemkameror har även de kåppor av plast vilket är en stor fördel, lättare, mjukare och varmare än metall.
Japp, det är en väldans skillnad att gå omkring med UZín redan nu..vilket lättnad jämfört med nikonkameran!!
hawaii kläder ? nä, har helt vanliga sportkläder, som du kan köpa i vilken sportaffär som helst.
6 objektiv, därför att zoomarna var värelösa på den tiden..eller alldeles för dyra
de har blivit avsevärt bättre senaste 5-6 åren
men då är det ju MYCKET bättre att ha dem inbyggda i kameran
Stativ är ett måste på många naturbilder, men på uzín har jag bildstabilisator så den klarar en del bilder, men långt ifrån alla.
oki, vi fotograferar helt olika motiv och med helt olika "film" typer, använder endast 100 iso eller lägre
Dimage 7i är inte så plastig som 7:an iaf..och de flesta systemkameror har även de kåppor av plast vilket är en stor fördel, lättare, mjukare och varmare än metall.
Japp, det är en väldans skillnad att gå omkring med UZín redan nu..vilket lättnad jämfört med nikonkameran!!
hawaii kläder ? nä, har helt vanliga sportkläder, som du kan köpa i vilken sportaffär som helst.
Senast ändrad:
sagan
Avslutat medlemskap
tomasis skrev:
jo för dom som har inte höga krav för B&W bildkvalitet.
platt "kliniskt" rent digital svartvitt är inget för mig som njuter av kornig trix eller delta iso 400-3200
Ha! bildkvalitén är mycket bättre på digitalt s/v bilder
(så klart )
men vill du ha klassisk kornighet och iso 400-3200, så är det ju analogt som gäller
- Status
- Ej öppen för ytterligare svar.